Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

mellanmål

  • Lindha79 25 juni 2008

    Har tre barn, två av dem är hemma än så länge. Vad kan jag ge dem för mellanmål? Likaså till tjejen när hon kommer hem från skolan.

    Helt inget som tar massa tid, utan lätt så man har tid för annat.

    :)

  • PinkLadie 25 juni 2008

    Smörgås med stekt ägg eller äggröra på!
    Snabbt och fullt med nyttigheter...:p

  • monac 25 juni 2008

    fruktsallad med hackade nötter(om man tål de!)(Y)

  • majamia 25 juni 2008

    Dessa gillar mina barn, visst man får förbereda men då gör jag många och sen fryser jag in så är det bara till att ta fram och micra, så är det klart!(Y)

    Pizzabullar

  • MammaIrene 25 juni 2008

    Pannkakor
    Blodpudding
    Ravioli från burk
    Härligt tjock nyttig mjölkdrink
    + knäckebrödsmårgås eller vanlig smörgås

    Vanlig banan i hop med smörgås och ett glas mjölk skall vi inte heller förakta....
    varm korv med äggröra

  • Amika 25 juni 2008

    Varför inte göra en fruktsallad och klicka en matsked grekiskt yoghurt på som du "kryddat" lite? Det funkar att krydda med lite kanel och fruktsocker eller lite vaniljsocker. Det behöver bara vara så ytterst lite i för att yoghurten ska ta smak så det gör inte så mkt att man sötar det något. Jag tänkte på de som är rädda för socker. Och man kan ta fructos, det är bättre än vanligt socker. Och för de som vill det så kan man ta canderel, då är det helt sockerfritt. (även om jag tror man ska undvika artificiellt socker åt barn om de inte har diabetes)

    Jag brukar göra frukttorn, som jag spetsar på tandpetare åt min systerson. Det är roligare att äta frukt som är spetsad på tandpetare än bara vanliga klyftor och bitar. :)

    Sen kan man göra dubbla smörgåsar som man stansar ut med pepparkaksformar. :)

    Eller koka ihop lite mannagrynsgröt. Det går fortare än man tror och är mkt godare än havregrynsgröt. :) Lite mindre nyttigt också kanske. Men som mellis är det ju fullt dugligt. :)

  • Lindha79 26 juni 2008

    tack för alla tips!!

    Synd bara att de två stora är såååå kräsna..*haha* Men vi får testa oss fram...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.