Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mellanmål till barn 10-11 år

  • slott 31 januari 2009

    När mina barn kom hem från skolan hjälptes de ofta åt att göra våfflor. Det gjorde de väldigt bra dess utom tyckte de det var roligt att "stöka" i köket.

  • LaJefa 31 januari 2009

    Här kommer ett superenkelt och gott recept. Min 8-åriga dotter kan till och med göra dem själv.
    Dessa gör vi ett flertal gånger i månaden.
    Ryska plättar

  • Matvagott 31 januari 2009

    Något som jag gjorde när jag kom hem från skolan och som jag har fört över till mina barn är:
    Stekta äggmackor
    Till två stycken
    "2st typ Ankarstocks bröd
    3 styck ägg, salt och peppar
    Margarin
    stekpanna

    Skär ut en fyrkant i mitten av brödet, blanda ägg med salt och peppar.
    Lägg i margarin i stekpannan, lägg i brödskivorna och häll äggen i fyrkanten man kan lägga i brödet som man skurit ur i äggen först och steka dem i jämte de andra bröden...

    Äggen kan rinna ur lite men det gör inget stek först på en sida och vänd och fortsätt och stek den andra sidan..

    Ja..det händer att jag blir sugen och göra dessa fortfarande..De mättar...

    Lycka till....:)

  • MrsC 31 januari 2009

    Barnen kan kanske inte fixa det här själva men ett helg mellanmål kanske:

    Pannkaka med pizzasmak

  • MrsC 31 januari 2009

    Pizzamacka

  • MrsC 31 januari 2009

    Pizzamacka

  • MrsC 31 januari 2009

    Potatispizza med skinka

  • MrsC 31 januari 2009

    Det går alldeles utmärkt att använda brödskivor t ex formfranska.

    Quattro Faluioni

  • MrsC 31 januari 2009

    Varm prinskorvsmacka

  • Cheyenne69 1 februari 2009

    Ännu mer tips...jag tackar så mycket...(Y)

  • 1 februari 2009

    Fruktsallad är jättelätt att göra de kan också göra det men annars kan du ha färdiga wraps i kylen de går hem hos alla barn

  • LaJefa 1 februari 2009

    Istället bara för att puffa denna tråd så lägger jag in mitt recept igen...bytade bild ikväll...är alltså dottern som kockar ihop sitt eget mellanmål till skolan imorgon.
    Ryska plättar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.