Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Meny för 20 pers som går att förbereda!

  • L81968 21 oktober 2009

    Har en underbart meny för 20 pers med en potatispizza och rostbiff samt en kolapanacotta men skulle vilja förnya mig. Finns det några som har lite bra tips? L8

  • LEDIVO 21 oktober 2009

    Skrivet av L81968 den 21 okt 2009

    Har en underbart meny för 20 pers med en potatispizza och rostbiff samt en kolapanacotta men skulle vilja förnya mig. Finns det några som har lite bra tips? L8


    Hittar inget recept på kolapanacotta här på klubben. Skulle du vilja lägga in ditt recept här för det lät riktigt gott.
    //KAROLO

  • L81968 27 oktober 2009

    Receptet var i ett nummer i Allt om mat. 2 liter matlagningsgrädde, 2 dl Ohoj kolasås och 8 gelatinblad. Värm grädden och ha i colasåsen. Blötlägg gelantinet och värm det i en kopp i lite varm gräddblandning och blanda i. Häll över i en kanna så är det lättare att hälla i vinglas (Jag använder billiga IKEAglas där jag har sparat kartongerna, lättast att ställa dem i kylen så). Kyl i kylskåpet till dan efter. Rårör hallon med socker och lägg på pannacottan. Servera med latteskedar. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.