Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Middagstips med vattenbrist mottages tacksamt

  • Eery 15 februari 2011

    Så vart det slut på vatten iaf, vet inte om det är en ispropp eller stopp i filtren. Vad kan man laga för mat som inte kräver nå vatten, helst ingen hantering med händerna och så lite disk som möjligt? Hoppas på att få tillbaka vattnet ikväll men man vet ju inte:s

    Tack

  • Bumbis 15 februari 2011

    Korv med bröd. Det första jag kom att tänka på för det finns alltid i min frys.

  • Eery 15 februari 2011

    Äter bara kokt korv:/

  • The_mama97mia 15 februari 2011

    Vet ju inte vad du har hemma?
    Har man "tvättad potatis" så micra den bara.

    Annars blir det väl mackor`???

  • Bumbis 15 februari 2011

    Man kan micra korv på en tallrik med bara någon msk vatten och den blir som kokt.(Y)

  • Eery 15 februari 2011

    Har ett relativt bra basutbud med mejerivaror som smör ost mjölk cremé fraishe grädde. troligen alla mjöler och gryner som går att köpa lagligt i sverige, både nötfärs kyckling och fisk. lite citrusfrukter. potatis glömde jag köpa sist jag var och handlade, fetaost halloumi tomater gurka turkisk yoghurt lök, kantareller i frysen och vin öl och sprit i barskåpet... känns som om det enda som saknas är VATTEN :'( och potatis

  • The_mama97mia 15 februari 2011

    låter som fisksoppa - med vätska av mejeri och vin. Har du bröd hemma?
    Några isbitar i frysen ?
    Annars får du åka o handla mineralvatten eller nåt....

    Stackare, jag vet vad jobbigt det är att vara utan vatten...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.