Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Miljön

• hannaa_85 27 januari 2009

Det är lätt att bli förvirrade i detta informationssamhälle. Man kan lätt tänka "vad ska jag göra".
    Om ni är förvirrade tänk på några enkla saker när ni konsumerar:
    Köp endast ekologiskt odlade bananer.
    Köp kaffe som har både rättvise- (fair trade) och kravmärkningen.
    Köp rättvisemärk choklad.

Köp aldrig rosor, de som arbetar med odlingen blir sterila pga er konsumtion. Köp tulpaner istället, lika fina med gott samvete.

För er som orkar: Tänk på att titta efter ekologiskt bomull i kläder, finns i nästan alla klädeskedjor nu för tiden. De som arbetar med bomull dör långt i förtid och kan inte leva i den förgiftade miljön.
    LEV VÄL!!!!!!!

• mammaavidag 30 januari 2009

Jag vet och gör mitt bästa. Kaffe köper jag Änglamarks som är Krav och ekologiska bananer var det också längesedan vi gick över till. Min sambo var på kommunfullmäktigemöte igår kväll och där röstade Borgarna mot "Fairtrade city" för oss i Sala kommun..............................läs gärna mer på
    http://www.rattvisemarkt.se/cldoc/403.htm
    Anna

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.