Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mockarutor i glutenfritt finns inte eller?

  • cissi6669 13 januari 2009

    :'( Har letat efter glutenfria mockarutor länge nu,men de kommer aldrig upp ett helt vanligt recept med dessa,utan bara en massa annat konstigt.
    snälla hjälp mig att hitta!
    Eller om någon testar eller har råd om hur jag ska fixa detta.

    Min dotter fyller i helgen o hon har önskat detta då:'(

  • kickiekblad 13 januari 2009

    jo det finns det
    :D

  • kickiekblad 13 januari 2009

    ska skriva det snart till dig

  • XYZ 1 februari 2009

    Moccarutor är något funkar jättebra att baka med glutenfritt mjöl. Ta bara samma mängd av Finax, Semper eller Lailas ersättningar. Tror jag har provat 5 olika sorters mjöl med samma goda resultat. Blir det några kantbitar över så spar i en märkt påse i frysen och gör dammsugare när du fått ihop lite grann.

  • cissi6669 1 februari 2009

    Tack snälla alla ni som hjälpt mig!
    Dom vart jätte lyckade!
    Alla på kalaset var nöjda o belåtna av allt gott jag bakat......

    Cissi6669

  • Diddi1982 2 februari 2009

    Hej!

    Mockarutor har jag heller aldrig hittat med glutenfritt mjöl i eller ett enkelt recept på. Men jag fick hjälp av min svärmor istället. Jag har nämligen en svärmor som är gluten- och laktosallergiker, men då jag själv bara är laktosallergiker så var det en helt ny värld som öppnades då jag skulle ställa mig och baka och laga mat till då svärföräldrarna skulle komma till oss och hälsa på i somras. Men fick då höra av min svärmor att jag behövde inte alls anstränga mig genom att leta efter "speciella" recept. För de flesta bak- och matrecept som innehåller "vanligt" mjöl går att göra med glutenfritt mjöl istället.
    Det blev väldigt enkelt helt plötsligt och jag fick mer tid över till att baka och laga mat istället. Alla recept går det inte att byta ut mjölet i, men man får testa sig fram. Jag har för det mesta bakat med Lailas glutenfria mjöl (tror det är så det heter...är en vit påse med blå topp och botten om jag minns rätt).

    Önskar dig lycka till i fortsättningen med och vad kul att de gillade dina mockarutor på dotterns firande.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.