Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mustig höstgryta

  • monkan68 4 februari 2008

    För sisådär 10-15 år sen hade Knorr ett recept på sina buljontärningsförpackningar på en gryta som hette "Mustig höstgryta". Jag klippte ut receptet och hade det bland mina recept i flera år, men nu är det borta. Har t o m varit i kontakt med Knorr, men tyvärr har de inte receptet kvar.

    Det jag minns är att det var grön paprika, grytbitar, en slatt rödvin, hela champinjoner och lagerblad i grytan. Har försökt prova mig fram men hittar inte riktigt rätt. Nån som möjligtvis har receptet kvar????????

  • LILLTASS 7 februari 2008

    Skrivet av monkan68 den 4 feb 2008

    För sisådär 10-15 år sen hade Knorr ett recept på sina buljontärningsförpackningar på en gryta som hette "Mustig höstgryta". Jag klippte ut receptet och hade det bland mina recept i flera år, men nu är det borta. Har t o m varit i kontakt med Knorr, men tyvärr har de inte receptet kvar.

    Det jag minns är att det var grön paprika, grytbitar, en slatt rödvin, hela champinjoner och lagerblad i grytan. Har försökt prova mig fram men hittar inte riktigt rätt. Nån som möjligtvis har receptet kvar????????


    Hej!
    Kommer du ihåg viket kött som var i grytan?

  • monkan68 7 februari 2008

    Skrivet av LILLTASS den 7 feb 2008

    Skrivet av monkan68 den 4 feb 2008

    För sisådär 10-15 år sen hade Knorr ett recept på sina buljontärningsförpackningar på en gryta som hette "Mustig höstgryta". Jag klippte ut receptet och hade det bland mina recept i flera år, men nu är det borta. Har t o m varit i kontakt med Knorr, men tyvärr har de inte receptet kvar.

    Det jag minns är att det var grön paprika, grytbitar, en slatt rödvin, hela champinjoner och lagerblad i grytan. Har försökt prova mig fram men hittar inte riktigt rätt. Nån som möjligtvis har receptet kvar????????


    Hej!
    Kommer du ihåg viket kött som var i grytan?


    Hej! Ja, det var nötkött, vanliga grytbitar!

  • 8 februari 2008

    HEJ!

    JAG HAR FÖR MIG ATT JAG SKA HA ÄTIT DEN GRYTAN HOS MIN F.D SVÄRMOR.
    JAG FICK ÖVERTA HENNES RECEPTSAMLING NÄR HON FLYTTADE. DOM ÄR I SOMMARHUSET SÅ DET KAN TA LITE TID MEN JAG SKA KOLLA OM DET INTE ÄR DET.
    LIKNAR LITE, MEN HOPPAS INTE FÖR MYCKET JAG KAN MINNAS FEL.
    MEN VI HÅLLER TUMMARNA!!!

  • monkan68 8 februari 2008

    Skrivet av LILLTASS den 8 feb 2008

    HEJ!

    JAG HAR FÖR MIG ATT JAG SKA HA ÄTIT DEN GRYTAN HOS MIN F.D SVÄRMOR.
    JAG FICK ÖVERTA HENNES RECEPTSAMLING NÄR HON FLYTTADE. DOM ÄR I SOMMARHUSET SÅ DET KAN TA LITE TID MEN JAG SKA KOLLA OM DET INTE ÄR DET.
    LIKNAR LITE, MEN HOPPAS INTE FÖR MYCKET JAG KAN MINNAS FEL.
    MEN VI HÅLLER TUMMARNA!!!


    Jag håller tummarna :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.