Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Något enkelt och lätt som imponerar,

  • Ergilwen 12 mars 2009

    Jag ska ha mina föräldrar och syskon över på lunch imorgon.
    De har aldrig varit hemma hos mig förut, och när jag bodde hemma kunde jag inte laga mat.

    Vill visa att jag kan, men problemet (om man nu kan kalla det för ett problem) är att vi ska åka färja (viking line) på kvällen och äta gott, så det får inte vara alltför matigt. Å andra sidan har de åkt långt...

    Är det någon som har något bra tips, helst med köttfärs eller kassler?

  • ros 12 mars 2009

    :)Hej, här är några förslag
    Baconbiffar med fetaost
    Köttfärslimpa
    med hemlagat potatismos eller ugnsbakade klyftpotatis
    En god sallad till smakar aldrig fel

    Lycka till!

  • flumhum 12 mars 2009

    Pasta med vitlök och kassler, den är enkel snabb och känns ganska lyxig :D

    500g Gnocchi ( Eller annan pasta)
    200gram kassler
    1 Burk creme Fraiche
    3 dl gräddfil
    1burk majs (Går oxå att ta bort)
    1 påse Riven ost (helst västerbotten)
    1 nyp salt och peppar
    4 st vitlöks klyftor

    Koka pastan
    Skär kasslern i små bitar
    Blanda creme Fraichen, gräddfilen, osten och vitlöken och koka tills osten har smält
    tillsätt kassler, kryddor och majs och låt bli genom varmt.
    Blanda kassler röran med pastan.

  • anluk 12 mars 2009

    Här kommer två förslag på maträtter som jag hittat här på Matklubben och som jag tycker är helt underbart gott!

    Bettans goda pastagratäng

    Gästlåda

  • The_mama97mia 12 mars 2009

    Kul för dig, Ergilwen!
    Jag tänker en så enkel grej som en lasagne, går att förbereda, man kan ta så mkt eller lite som man vill, med sallad till o kanske vitlöksbröd... Om det sen blir över - bara skjuts in i kylen eller frysen sen har ni mat när ni kommer hem från kryssningen med. Mkt nöje!

  • LaJefa 12 mars 2009

    Här kommer två enkla och goda recept med köttfärs. Går bra att förbereda redan ikväll och bara värma upp när dem kommer.
    Mexikansk burritogratäng
    Pizzasoppa
    Ha det så trevligt på kryssningen!

  • blunde64 12 mars 2009

    HEJ
    Skiva kassler i skivor och lägg i form lägg ädelost bitar emellan ,häll på grädde med ett par skedar matpure och salta o peppra och in i ugnen i 25 min
    klart medan riset kokar:D
    lycka till

  • LEDIVO 12 mars 2009

    Chili con carne på mitt vis

  • Lenkan 12 mars 2009

    Chili- och vitlökspasta med saltimbocca är jättelätt. Skippa lövbiffen när det bara är lunch, det räcker gott och väl med pastan. Det känns lyxigt och mycket italienskt!

  • Ergilwen 13 mars 2009

    Jag funderar på att göra en gratäng med pasta, kassler, majs, och broccoli. Tänkte ha i matlagningsgrädde+smaksättning, men vet inte riktigt vad. Är det någon som har något förslag? Jag funderar på senap, lite sweet chilisås och vitlök, men jag vet inte...

  • Gnurf 13 mars 2009

    Örtkryddor som rosmarin, timjan, basilika är toppen till vitlök och senap. Å så kan du ju med lätt imponerande och malligt tonläge annonsera att "nu ska de faktiskt få smaka på Provencalsk Pastagratäng!!"....:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.