Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyttobröd i långpanna, till smörgåstårta

  • Stintan 27 juni 2008

    Skulle gärna vilja ha ett recept på nyttigare långpanne-bröd till smörgåstårta. I mitt gamla recept ingår vetemjöl, vilket jag är avrådd från att äta så mycket av.
    Använder ofta dinkel, men just du kanske har något spännande med lite fullkorn i.

    Tackar på förhand

  • unni 19 augusti 2008

    Hej!

    Var aldrig rädd för att byta ut mjölet eller annat i bröd, jag experimenterar jämt. Fint rågmjöl blir alltid bra, brukar göra pannkakor mm på detta.

    F.ö bakar jag alltid vetebullar på rågsikt och med vatten istället för mjölk, detta p.g.a laktos-intollerans i familjen.

    Lycka till

  • Stintan 19 augusti 2008

    Tackar så mycket Unni! Jag brukar också experimentera, brukade t ex blanda vetemjöl och havregryn till långpannebröd ibland.
    Både till tunna och tjocka pannkakor använder jag hälften siktat dinkel och hälften dinkel fullkorn. Det blir jättegott och mättar ordentligt.
    Idag gjorde jag limpor med siktat dinkel och fullkornsdinkel blandat med grov rågsikt. Gott!
    Ha det bra!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.