Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Okonomiyaki (Hiroshima style)

  • Kazuo 8 maj 2010

    Har länge nu försök titta ett bra recept på den japanska rätten Okonomiyaki, helst den variant som tillagas i Hiroshima. Till min besvikelse har jag inte funnit något recept som ordentligt beskriver hur man på bästa sätt tillagar denna hemma i stekpannan. Och om nu detta har funnits har det varit på någon variant av okonomiyaki jag inte riktigt kan känna igen.

    Så om någon nu sitter och trycker på denna kunskap så får ni gärna dela med er. Var nämligen det godaste jag åt under min vistelse i Japan och det säger inte lite för det finns en hel del goda saker att tugga på där borta.

  • jimboz 8 maj 2010

    http://www.youtube.com/watch?v=ZmR1fC41Pso

  • Kazuo 8 maj 2010

    Underbart, tillagningsfasen klar. Tack. Nu är det bara ett bra recept på Okonomiyakin som saknas sedan är det dags för matlagning.

  • The_mama97mia 9 maj 2010

    Googlade på recept okonomyiaki, får upp massor med tips - här är ett tämligen utförligt

    http://matochblommor.blogspot.com/2006/12/okonomiyaki-japansk-fylld-pannkaka.html

    Jag såg detta göras på Gordons the f-word, ngn av hans celebra gäster lagade till detta. Gordon gillade det inte...

  • Kazuo 9 maj 2010

    Tack så mycket för era svar. Har också stött på detta tidigare och tyckte att det var ett av de få som faktiskt verkar genomförbart. Tyvärr är det inte Hiroshima style men om jag kombinerar inspelningen med detta recept så kanske det kan bli någonting.
    Jag hör av mig igen när jag provat så att framtida okonomiyakiälskare kan dra nytta av detta. Om resultatet blir bra så slänger jag även upp ett recept.

    Haha, ja kan ju inte säga att jag tycker Gordon är toppen precis. Han känns ganska inramad i det han kan vilket iofs är ganska mycket men... smaken är ju som baken. Personligen är det något av det godaste jag ätit.

    Återigen tack för hjälpen ;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.