Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Olika råvaror till matlagning

  • tobbekarlsson 26 oktober 2010

    Hej jag skulle vilja få veta på några råvaror som jag sen ska försöka få ihop till något gott.

    Helst saker man kan hitta i en vanlig matbutik.
    Även inte allt för dyra{eat}

    Tack på förhand \o.

  • Bumbis 26 oktober 2010

    Tonfisk på burk, ketchup, ägg. Lycka till{mad-tongue}

  • tobbekarlsson 26 oktober 2010

    Inget lätt. MEn får väll försöka{question}

  • Cassiopeya 26 oktober 2010

    Vad sägs om carbonara? Min egen variant är lätt ;) Koka spagetti, riv ost på ett fat, klipp bacon i bitar och stek i stekpanna. Häll vattnet av spaggetin. Rör i ett rått ägg, häll över osten och rör runt, i med grovmalen svartpeppar, och sist i med bacon. Det blir lite disk men det går snabbt och är enkelt och jättegott! (Y) Det är gott med gröna ärter till, tomat, gurka, majs eller broccoli =) Lycka till!

  • Vetebullen 26 oktober 2010

    Du kan koka billiga makaroner, steka nå´n korv i bitar som du tycker om. Blanda ihop även massor med ketcup och om du tycker om det och har råd även rostad lök.. Brukar bli mums, billigt och mycket mat. :) Lycka till {bashful}

  • tobbekarlsson 26 oktober 2010

    Tack för tipsen
    Men menade att jag vill ha indgredienser som jag själv ska hitta på något av.
    Utan recept.
    tycker nämligen att det är roligast att laga mat så:D

  • Cassiopeya 26 oktober 2010

    Haha ja då så! Vill du prova spännande nya saker, eller vad hade du tänkt?

    Mangold är gott, och sötpotatis, rödbetor, kålrot, palsternacka, röda linser är goda och snabbtillagade, pumpa kanske är något nu i halloweentider (Y)

  • Vetebullen 26 oktober 2010

    Ok då förstår jag.:DD
    Då får du först tänka efter vilka ingredienser du tycker om och starta från det.
    Det är svårt att ge tips när man inte vet vad du tycker är gott.
    Likadant med kryddor, dofta på dom i samband med matlagningen och föreställ dig hur det kommer att smaka tillsammans med det köttet o.s.v
    Studera gärna kokböcker om vad som passar ihop smakmässigt sett.
    Sen är det bara att börja testa på olika sätt. Det är kul att hitta på egna recept
    med egna smakupplevelser. Lycka till! (Y)

  • Emblisch 26 oktober 2010

    Crabbsticks,curry,chillisås,mjöl,purjolök,soja,pasta,detta snor du i hop nåt Smaskens med:)

  • tobbekarlsson 26 oktober 2010

    ska nog kunna bli tre smaskiga rätter

    Blir en av helgens sysslor att testlaga:)

  • Cassiopeya 26 oktober 2010

    Skrivet av tobbekarlsson den 26 okt 2010

    ska nog kunna bli tre smaskiga rätter

    Blir en av helgens sysslor att testlaga:)


    (Y)

  • tobbekarlsson 26 oktober 2010

    Sedan får vi ser om jag lägger upp det här. {waiting}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.