Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pågens Hönökaka

  • lotteb 2 november 2008

    Man kan beställa hönökaka från en svensk internet affär här i USA men vilka priser och vilket ståhej. Jag skulle vilja baka en hönökaka som smakar som Pågens.....för jag saknar den här på andra sidan atlanten...mysmat. Vill gärna ha tips och länkar!

  • zonale 2 november 2008

    Dessa gillar jag, är så enkla att baka och så goda!!! Vill du ha brödkryddor så är det bara att tillsätta.
    Hönökakor

  • LaJefa 2 november 2008

    Skrivet av hubert06 den 2 nov 2008

    Dessa gillar jag, är så enkla att baka och så goda!!! Vill du ha brödkryddor så är det bara att tillsätta.
    Hönökakor


    Här finns inte heller hönökaka, så dessa ska jag testa.
    Är det fler som har enkla recept på dessa eller vetekaka?

  • Bakarlag 2 november 2008

    Skrivet av lotteb den 2 nov 2008

    Man kan beställa hönökaka från en svensk internet affär här i USA men vilka priser och vilket ståhej. Jag skulle vilja baka en hönökaka som smakar som Pågens.....för jag saknar den här på andra sidan atlanten...mysmat. Vill gärna ha tips och länkar!


    Hej
    Jag har just lagt in recept på Hönökaka. Det innehåller surdeg men kan uteslutas. (Jag har surdeg i nästan allt matbröd)
    Karin, Bakarlag

  • lotteb 2 november 2008

    Tack tack. Det är otroligt vilka matminnen man har när man flyttar utomlands. Saker man inte tänkt på i Sverige på samma sätt...väldigt roligt med era svar!:p

  • ingegerdb 2 november 2008

    Skrivet av lotteb den 2 nov 2008

    Tack tack. Det är otroligt vilka matminnen man har när man flyttar utomlands. Saker man inte tänkt på i Sverige på samma sätt...väldigt roligt med era svar!:p


    HEj syster :)
    Kanske jag skulle fylla en låda till jul med kaviar makrill i tomatsås o dylikt. Fast det är klart flickorna kanske hellre vill att paketet skulle vara fyllt med något annan :p

  • lotteb 2 november 2008

    JA JA JA de klarar sig nog med allt julgodis men MIN MAGE knorrar av bara tanken......och för att knyta tillbaka till tråden MAKRILLEN skulle vara jätte GOD på de hönökakor jag skall baka snart efter alla ideer kommer in här! Det är en favorit.(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.