Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Paj

  • Matglad-54 10 juli 2008

    :) Söker recept på pajer som inte har så mycket smör i degen(smalare och nyttigare) och det skulle vara bra med lite variation att inte ha äggstanning i jämt.....

  • majamia 10 juli 2008

    Åsas kycklingpaj

  • ros 11 juli 2008

    :)Här är mitt förslag med lite olika ostar och skaldjur
    Skaldjurspaj med olika ostar

    Det bästa med paj är att det går att variera i det oändliga:)

    Ex: skaldjur, svamp, kyckling, skinka, köttfärs, grönsaker, ost mm

    (Y)(Y)(Y)

  • festmaten 11 juli 2008

    Skrivet av Matglad-51 den 10 jul 2008

    :) Söker recept på pajer som inte har så mycket smör i degen(smalare och nyttigare) och det skulle vara bra med lite variation att inte ha äggstanning i jämt.....


    Vore kul att få recept utan äggstanning, min dotter tål nämligen inte ägg!
    Två pajdegar från boken "Mat för liv och lust" :
    PAJDEG MED POTATIS: 4 port.
    150 g kokta kalla potatisar
    50 g smör
    1 dl vetemjöl
    1 dl grahamsmjöl
    PAJDEG MED KESELLA : 4 port.
    1,5 dl grahamsmjöl
    1,5 dl vetemjöl
    75 g smör
    2 msk kesella
    4 msk kallt vatten

  • EliBerg65 26 april 2011

    Har en gång fått ett recept på Tacopaj, där det är 1 dl Kesella i degen, samt 50 g smör och 2,5 dl mjöl. Den blir jättegod, går att använda till alla möjliga pajfyllningar,

  • Natural 26 april 2011

    Smöret är bara nyttigt för kroppen, minska på kolhydraterna istället. Använd INTE så mycket mjöl i degen men ta lagom med smör. För mycket fett är ju inte bra men det är bättre att minska på kolhydrater. Istället för LCHF så ät LiteKolhydraterLagomFett; LKLF! Om du vill gå ner i vikt är detta ett bättre sätt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.