Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pajdeg

  • Sissibella 12 februari 2009

    Finns det någon mer än jag som bara får blöta pajer i botten. Kan göra världens godaste fyllningar men pajerna blir liksom inte bakade i bottnen.

    Sissibella

  • osita 12 februari 2009

    Testa med att baka av botten en stund först med torra böner/ärter eller dylikt, så att botten inte lyfter sig.

    Sedan kan du fylla pajskalet och fortsätta med receptet.......

  • The_mama97mia 12 februari 2009

    Jag för-gräddar pajskalet, täcker kanterna med alu-folie. Det funkar för mig. Tror att det är viktigt att ugnen håller rätt temp när du sätter in den (kalla) pajdegen.

  • zudette 12 februari 2009

    Prova den här pajdegen! Behöver inte förgräddas och blir lika bra varje gång! Blr aldrig blöt och "soggig" oavsett vilken typ av matpaj du gör!(Y)

    Tinas Pajdeg

  • Gnurf 12 februari 2009

    Jag kör alltid...utom ibland såklart :D...med den klassiska, nyttiga och knapriga Pajdegen uppbyggd av 50g smör, salt, 1 burk lätt kesella och 50/50 grahamsmjöl/vetemjöl. Kör ihop hela altet och låt vila en stund i kylskåp. Kavla ut tunn på mjölat bakbord/diskbänk och klä din form, sporra bort överskott, täck kanterna med folie och förgrädda 225 grader 12 min. Räcker till 2 pajformar av storlek: springform.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.