Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Paprika & vinterpumpa

  • Eery 13 november 2010

    Är det nån här som har tips på lite olika sätt att lägga in och förvara paprika. Jag har ca 5 kilo jag skulle vilja göra nått roligare med än att frysa.
    Fick även en stor fin vinterpumpa av en kompis som jag skulle vilja göra nått med.
    Förslag någon?

  • monac 13 november 2010

    vilken färg har paprikan?

  • The_mama97mia 13 november 2010

    Jag gjorde förr en paprikasallad - en sorts ättiksinläggning, har inte kvar receptet men det finns liknande inläggningar här på MK. Det var paprika i olika färger, gul lök, ättika socker. Gott tillbehör till kött.

  • Eery 13 november 2010

    grön gul och röd.. dom "vanliga"{curl-lip}

    gärna nått som går att förvara länge

  • monac 14 november 2010

    skulle tänka mig att grilla dem,pilla av skalet och sedan lägga in dem i olivolja ,vinäger,örter/vitlök
    En hel del arbete...men guda gott!

  • Eery 14 november 2010

    Skrivet av monac den 14 nov 2010

    skulle tänka mig att grilla dem,pilla av skalet och sedan lägga in dem i olivolja ,vinäger,örter/vitlök
    En hel del arbete...men guda gott!


    Har precis bgjort det här fast utan vinäger... Blir kanske en laddning ikväll efter surkålsinläggningen och "surpaprikainläggningen"(L)

  • monac 15 november 2010

    Skrivet av Eery den 14 nov 2010

    Skrivet av monac den 14 nov 2010

    skulle tänka mig att grilla dem,pilla av skalet och sedan lägga in dem i olivolja ,vinäger,örter/vitlök
    En hel del arbete...men guda gott!


    Har precis bgjort det här fast utan vinäger... Blir kanske en laddning ikväll efter surkålsinläggningen och "surpaprikainläggningen"(L)


    Nice!:)

    å surkål som är så gott....har du ett recept på den?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.