Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Passande förrätt?

  • kaffesked 28 oktober 2008

    Får besök av sambons gamla vänner i helgen. Det blir grillade kamben, kycklingspett och ngn form av potatis till huvudrätt och äppelpaj till efterrätt. Mitt huvudbry är dock förrätten. Det är ju rätt "tung" mat i övrigt så... förslag?

    Tack på förhand!

  • sonja55 28 oktober 2008

    Detta rekomenderar jag, mycket god om man tycker om räkor och inte så "tung" förrätt

    Räkor på spett dippas i glas

  • Helida 28 oktober 2008

    Har man ganska "tung" huvudrätt och efterrätt så kan det ibland bli lite mycket med en "ordentlig" förrätt. Vi hade folk hemma i helgen och jag kände att det blev för mycket med förrätt men ville ändå ha något litet innan vi satte oss till bords så jag gjorde.

    Ostsnacks

    Eftersom jag av någon anledning inte brukar lyckas med att infoga recept så heter receptet Ostsnacks. Jag vet, jag har lagt in det själv men jag bara älskar det och alla som jag har bjudit på detta ber om receptet.

    Det är ganska trevligt att samlas allihopa och äta dessa ostsnacks och lite nötter medan man lägger sista handen vid övrig mat.

  • anluk 28 oktober 2008

    Älskar förrätt och här kommer tre av mina favvisar:







    Sedan tycker jag ju mycket om kokt grön sparris (bara precis färdigkokta) med flagad parmesan och balsamvinäger över. Yuammii

  • kaffesked 28 oktober 2008

    Tack så jättemycket för era tips!
    Allt låter så gott så nu blir nog problemet vilken av rätterna jag ska välja :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.