Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pasta Roma´

  • 19 mars 2008

    Även jag skrev till tillverkaren och frågade om de kommer återinföra rätten. No luck :'(

    Förstår inte denna ovilja att börja sälja Pasta Roma igen, speciellt när det är så många som saknar den. Det är ju inte för deras egen skull de säljer sina produkter, det är ju för oss som äter den (N)

    Undrar hur många fler det finns i Sverige som saknar den...

  • stek001 6 april 2008

    (Y) Än kan det finnas hopp. Detta svar fick jag från Findus. Gå gärna in på Findus h-sida och kräv att PASTA-ROMA skall säljas igen.


    Denna produkt finns inte längre i Findus sortiment. Troligtvis kommer denna inte att återkomma och den finns inte i något annat land.

    Du är alltid välkommen att kontakta oss.

    Med vänlig hälsning
    Findus Konsumentkontakt

    Bibban Svensson

  • monel 6 april 2008

    Nej, inga bönor

  • tubbelino 11 augusti 2008

    Läste att det var fler än jag som saknar Pasta Roma...

    Så idag har jag laborerat lite och har kommit ganska nära känns det som, tyvärr har jag inte lyckats få tag i den korta avlånga typ av pasta som användes så istället avände jag barilla farafelle (fjärilar).

    Bryn köttfärsen och häll i pasta, häll på vatten så att det precis täcker färsen och pastan, låt koka under omrörning mellanåt i ca 15 minuter, tillsätt en burk Dolmio Extra kryddig pastasås.

    Koka ca 5 minuter till rätt konsistens (inte rinnig).

    Så vitt jag vill minnas är det ganska så nära smakmässigt, det som återstår nu är att hitta en lösning på ostsåsen, OLW har en ostbåge dipp som man möjligen skulle kunna tänka sig att använda som bas.

    Lycka till och smaklig måltid!

  • Elliin 27 januari 2009

    Pasta Roma va min favoriträtt när jag va liten, älskade den .. så nu skriver jag till findus, även fast det inte kommer hjälpa oss så mycket.. behöver fler personer som saknar den som skriver in :(

  • kriskris 20 juli 2009

    Pasta Roma, jodå, den saknar man mkt. Absolut no1. Efter saknad i säkert 25år så har jag nu fått en dotter och gissa om jag blev förvånad när jag öppnade en burk HIPP ekologisk barnmat, Spagetti, och det är såå mkt PastaRoma över den!!! Vilka minnen. Kommer snart att försöka göra ngt av den till mig själv, dvs lite mer salt o peppar. Att min bror sedan jobbade där de packade pulverpåsarna till ostsåsen gör att jag än idag har 3 påsar kvar!!! Undrar om man kan skicka en på analys?

    Bästa Pasta Roma hälsningar
    //Kristian

  • pastaroma 6 februari 2010

    Hej jag minns också PASTA ROMA det va ju det godaste som fanns på 80 talet.

    Den rätten måste vi få tillbax!!! alla som kommer ihåg skriv till findus så får dom tillverka en helt enkelt. (Y)
    Förstår inte hur dom kunde sluta med den...huuuur gott som helst!!!

    /Pasta Roma 4 ever

  • pastaroma 6 februari 2010

    Skrivet av rille290 den 6 jan 2008

    Hej, jag minns när jag var liten då min mor brukade laga en rätt som hette Pasta Roma´ och den fanns att köpa på paket precis som lasagne"

    men den slutade tillverkas :@

    och jag skulle bli överlycklig om någon kunde få fram ett recept på den maträtten eller tipsa om vart man kan köpa den :'(

    Ja det va findus som hade den kommer jag ihåg nu och det va kanon gott!!!

  • Taolin 8 februari 2010

    Åh, fler än jag som saknar den goda rätten! :) Själva köttfärssåsen och pastan kan man nog (kanske) laborera ihop, men ostsåsen? Den var ju pricken över i.

    Hoppas någon kan komma på en likvärdig rätt eller, i bästa fall, att Pasta Roma kommer tillbaks till butikshyllorna!

  • hovnarr 5 april 2010

    Amen gud, jag tänkte precis på detta idag. Har också mailat Findus för ett halvår sen drygt och dem vägrar bestämt och införa det i sitt sortiment.

    Hjälp! Vad ska det krävas för och få findus och införa det? Bojkott av findus produkter?

    Edit: Har gjort en grupp på facebook. Många medlemmar och vi har snart pasta roma tillbaka på hyllorna....jobba jobba!

  • Amika 5 april 2010

    http://blogg.aftonbladet.se/markos/2010/02/pasta-roma-4port

    Kanske kan smaka något liknande? :)

  • chrisq 5 april 2010

    :DDoj vilka minnen som väcks till liv var ju bara så gott bägge sorterna VILL HA DEN TILLBAKA

  • hovnarr 5 april 2010

    Skrivet av Amika den 5 apr 2010

    http://blogg.aftonbladet.se/markos/2010/02/pasta-roma-4port

    Kanske kan smaka något liknande? :)


    ska prova till lunch, tack!

  • hovnarr 5 april 2010

    Skrivet av hovnarr den 5 apr 2010

    Skrivet av Amika den 5 apr 2010

    http://blogg.aftonbladet.se/markos/2010/02/pasta-roma-4port

    Kanske kan smaka något liknande? :)


    ska prova till lunch, tack!



    Det blev faktiskt över förväntan. Rättten blev riktigt bra. Fick hälla ut lite vatten efter kokandet av pastan, men annars blev smaken kanon. Tjejen körde en likadan med quorn och det blev också bra. Saknade bara den där %¤#& ost såsen!

    Nej in på facebook nu och joina gruppen Bojkotta Findus tills Pasta Roma kommer tillbaks!

    Konsumentkraft!

  • Prima 5 april 2010

    Skrivet av tubbelino den 11 aug 2008

    Läste att det var fler än jag som saknar Pasta Roma...

    Så idag har jag laborerat lite och har kommit ganska nära känns det som, tyvärr har jag inte lyckats få tag i den korta avlånga typ av pasta som användes så istället avände jag barilla farafelle (fjärilar).

    Bryn köttfärsen och häll i pasta, häll på vatten så att det precis täcker färsen och pastan, låt koka under omrörning mellanåt i ca 15 minuter, tillsätt en burk Dolmio Extra kryddig pastasås.

    Koka ca 5 minuter till rätt konsistens (inte rinnig).

    Så vitt jag vill minnas är det ganska så nära smakmässigt, det som återstår nu är att hitta en lösning på ostsåsen, OLW har en ostbåge dipp som man möjligen skulle kunna tänka sig att använda som bas.

    Lycka till och smaklig måltid!

    Hm. Det här låter som en möjlig variant kanske. Speciellt ostsåsen har grämt mej.... har inte provat den där ostbågedippen men det kan kanske vara nåt <:)

  • Prima 5 april 2010

    Skrivet av kriskris den 21 jul 2009

    Pasta Roma, jodå, den saknar man mkt. Absolut no1. Efter saknad i säkert 25år så har jag nu fått en dotter och gissa om jag blev förvånad när jag öppnade en burk HIPP ekologisk barnmat, Spagetti, och det är såå mkt PastaRoma över den!!! Vilka minnen. Kommer snart att försöka göra ngt av den till mig själv, dvs lite mer salt o peppar. Att min bror sedan jobbade där de packade pulverpåsarna till ostsåsen gör att jag än idag har 3 påsar kvar!!! Undrar om man kan skicka en på analys?

    Bästa Pasta Roma hälsningar
    //Kristian

    Är det sant. Ja gör det.... o hujedamej, den innehåller säkert en massa vi inte vill höra talas om men skitsamma :)

  • hovnarr 16 april 2010

    Har lagat receptet två gånger och provade med 4 cheese sås från Kelda, den påminner mycket om smaken som ostsåsen man fick till, men konsistensen är lite rinnigare. Mycket nöjd och det bästa av allt är att min son älskar det. Jag ville verkligen han skulle få smaka det.

    Måste uppmana er alla och prova receptet om ni saknar pasta roma. Går snabbt och laga och känns rätt nyttigt?

  • jimboz 16 april 2010

    Visst måste det gå att bräcka en Industriell lagad maträtt hemma i köket...{eat}

  • Amika 17 april 2010

    Jag la in receptet som jag hittade på en blogg. Ifall den som har bloggen skulle få för sig att ta bort det eller så.
    Det är det receptet som Hovnarr tycker så mycket om, som smakar nästan som pasta Roma. :)

    Pasta Roma

  • JennyV 17 april 2010

    Skrivet av tubbelino den 11 aug 2008

    Läste att det var fler än jag som saknar Pasta Roma...

    Så idag har jag laborerat lite och har kommit ganska nära känns det som, tyvärr har jag inte lyckats få tag i den korta avlånga typ av pasta som användes så istället avände jag barilla farafelle (fjärilar).

    Bryn köttfärsen och häll i pasta, häll på vatten så att det precis täcker färsen och pastan, låt koka under omrörning mellanåt i ca 15 minuter, tillsätt en burk Dolmio Extra kryddig pastasås.

    Koka ca 5 minuter till rätt konsistens (inte rinnig).

    Så vitt jag vill minnas är det ganska så nära smakmässigt, det som återstår nu är att hitta en lösning på ostsåsen, OLW har en ostbåge dipp som man möjligen skulle kunna tänka sig att använda som bas.

    Lycka till och smaklig måltid!

    Detta lät spännande! Själv har jag aldrig smakat på Pasta Roma ( som tydligen, av alla kommentarar, måste varit ooootroligt god {eat} ) men detta är något jag måste testa!!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.