Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pasta Roma´

  • hovnarr 17 april 2010

    Oändligt tacksam till Amika som hittade receptet!

    Har precis käkat det igen... o_O kommer dock dröja ett tag nu innan vi hugger in på det igen.

  • chrisq 17 april 2010

    :DD tack snälla här ska testas bara älskade den ju (Y)

  • hovnarr 17 april 2010

    4 cheese osten från Kelda är perfekt till.

  • annika_blidell 8 juni 2014

    Skrivet av rille290 den 6 jan 2008

    mnja det är pasta format som små fyrkanter. blandat med köttfärs och nån supergod sås på det.. låter kanske inte så gott men det var otroligt gott! (L)

  • annika_blidell 8 juni 2014

    Skrivet av hovnarr den 17 apr 2010

    Oändligt tacksam till Amika som hittade receptet!

    Har precis käkat det igen... o_O kommer dock dröja ett tag nu innan vi hugger in på det igen.

    Vi som kommer ihåg Pasta Roma som Findus tagit bort ur sitt sortiment....Bojkotta Findus tills Pasta Roma är tillbaka på hyllorna!bli medlem (Y)

  • annika_blidell 8 juni 2014

    Skrivet av rille290 den 6 jan 2008

    Hej, jag minns när jag var liten då min mor brukade laga en rätt som hette Pasta Roma´ och den fanns att köpa på paket precis som lasagne"

    men den slutade tillverkas :@

    och jag skulle bli överlycklig om någon kunde få fram ett recept på den maträtten eller tipsa om vart man kan köpa den :'(

  • annika_blidell 8 juni 2014

    Vi som kommer ihåg Pasta Roma som Findus tagit bort ur sitt sortiment....Bojkotta Findus tills Pasta Roma är tillbaka på
    hyllornrna bli medlem

    Skrivet av hovnarr den 17 apr 2010

    Oändligt tacksam till Amika som hittade receptet!

    Har precis käkat det igen... o_O kommer dock dröja ett tag nu innan vi hugger in på det igen.

  • annika_blidell 8 juni 2014

    Vi som kommer ihåg Pasta Roma som Findus tagit bort ur sitt sortiment....Bojkotta Findus tills Pasta Roma är tillbaka på hyllorna! bli medlemmar bojkotta findus

  • helensen 9 juni 2014

    Nämen vad kul att någon minns Pasta Roma, jag tror att jag mer eller mindre överlevde på den under mina tidiga tonår då det var i princip det enda jag kunde laga. Jag hoppas dock INTE att jag någonsin får smaka den igen, för jag misstänker att jag skulle bli grymt besviken.

    Men kommer man inte ganska nära om man tar någon av burkarna från Dolmio t ex och blandar med stekt köttfärs. Kokar någon god pasta till och en riktigt mild ädelostsås?

  • kriskris 10 juni 2014

    Så, då var jag nere på 1,8 påsar ostsås kvar, inventerade precis... Dom har ingen "bäst före" så det är nog lugnt. Smaken är samma, obeskrivlig... Kan man göra analys på innehållet? Eller hälften vill man inte veta?

    "Blanda pulvret med 1/2dl vatten. Låt ostsåsen stå en stund medan rätten tillagas. Klicka sedan såsen över rätten"... (Y)

    @helensen: man blir inte besviken, tvärtom.

  • peter_moberg_7 7 januari 2015

    Så här gör jag Pasta Roma.Ungefär tio-tolv knyten Tagliatelle.Krossa i handen och ner i en djup tallrik.Stek 500 gr köttfärs tillsätt Taggen och fyll på med vatten så det precis täcker.Koka under lock i stekpannan c:a 5 min,rör om då och då så det inte fastnar.Tillsätt sedan Dolmio Extra Kryddig OBS inte nån av de andra utan Extra Kryddig.Sjud under lock 5-6 min tills Taggen är klar.Voila' Som ostsås varierar jag.Kelda har någon färdig i tetra som heter fyra ostar.Eller Blå bands ostsås(kan va knepig att hitta)Men idag körde vi Blå band Cheddar&Mozzarella. Lycka till?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.