Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

pastasallader

  • susanne7206261 13 januari 2009

    (H)önskar recept på pastasallader. min nuvarande favorit är past,gurka, majs, röktlax,ägg,(Y)

  • safir74 13 januari 2009

    min favvo är min egna tonfisksallad : sallad, gärna blandade sorter, gurka, tomat, rödlök, dill, ägg, fetaost, pasta. kidneybönor, vinegrett och på detta Rhode Island. MUMMA(L):D(Y)

  • Amika 13 januari 2009

    Kladdig pastasallad

    :)

  • Lange 13 januari 2009

    Jag brukar göra en pastasallad med honungsmelon, paprika, purjo, valfri sallad och gurka. Jag brukar ta paprika i olika färger för annars blir den gärna lite blek. Till detta gör vi en dressing på creme fraiche, pepparrotsvisp, salt och peppar.
    Jag har haft kallskuret till eller hackat i det om salladen ska tas med. Dressingen låter lite konstig kanske (tyckte åtminstone jag först) men det är en klar hit.

  • LEDIVO 13 januari 2009

    Här kommer en variant
    Pastasallad till kallt kött

  • nene68 18 januari 2009

    Kolla i mina recept på pastasallad med kyckling, grönsaker och grekiskdressing.

  • kristin1979 19 januari 2009

    Jag brukar göra en med: pastaskruvar, kycklingbitar (jag brukar köpa färdiga klubbor och bara bena ur), avokado, paprika, rödlök, coctailtomater, cashewnötter och blanda i en röra gjord på stark curry, creme freich, peppar, paprikapulver. Den är väldigt uppskattad och jag älskar den!
    (Y)(Y)(Y)

  • nettans 19 januari 2009

    pasta, rödlök, fetaost, soltorkade tomater i vitlöksolja med kryddor, ruccola, majs guka, isbersgsallad, plommontomater, paprika, kyckling.

  • JennyV 19 januari 2009

    Pastasallader är gott!!
    Grekisk grönsakspasta!
    Mumsig pastarätt!

  • susanne7206261 19 januari 2009

    :D Tack för alla tips

  • anluk 19 januari 2009



  • jimboz 19 januari 2009

    penne pasta, röd parika och chorizo i slantar. blandas med gräddfil, gräslök och Italiensk salladskrydda.. (Y)

  • lotta42 19 januari 2009

    vi brukar ha med pastasallad på sommaren vid stranden eller fotbollscuper och den innhåller pasta skruvar med knaperstekt bacon gurka, majs, tomater,
    köttbullar (halvfabrikat helst kalla ) creame fraishe blandat med vitlöks dip.brukar lägga allt var för sig i burkar så kan man får göra sig sin egen pastasallad. ost macka till :(Y)

  • Annis-sigge 26 januari 2009

    Kolla i mina recept... Krämig pastasallad med mango.... Jättegod!!! (Y)

  • hanstom 26 januari 2009

    På tal om sallad-
    nu när ni har nötter över ifrån julen,mal,riv eller mixa ner dom i rapsolja så får ni efter
    ett tag lyxigt nötsmakande olja att ringla över sallader.
    Hälsningar spar o snålkocken

  • zonale 26 januari 2009

    Den här salladen är en av våra favoriter:
    Strandsallad

  • 26 januari 2009

    Hej jag bara älskar kycklingsallad:D

  • annelieberggren 26 januari 2009

    Här är min favorit..

    Pastahjulssallad

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.