Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pingsthelg

  • Matglad-54 8 maj 2008

    :)Tips på god mat till helgen!

  • festmaten 8 maj 2008

    Till pingst brukar vi fira våren med lite nya primörer.

    Förrätt: sparris, parmaskinka, smält smör och parmesanost.
    Huvudrätt: nypotatis, lax, gräddfilssås med stenbitsrom
    Dessert: rabarberpaj med vaniljsås

    Trevlig helg på er alla:)

  • bernit 8 maj 2008

    Skrivet av kalasmad den 8 maj 2008

    Till pingst brukar vi fira våren med lite nya primörer.

    Förrätt: sparris, parmaskinka, smält smör och parmesanost.
    Huvudrätt: nypotatis, lax, gräddfilssås med stenbitsrom
    Dessert: rabarberpaj med vaniljsås

    Trevlig helg på er alla:)


    Sparris är gott !!

    Sparris med pilgrimsmusslor

    /BÅ :p

  • Matglad-54 9 maj 2008

    :ZLåter gott det där!!! Men pilgrimsmusslor!? Jag har aldrig ätit det........(Y)

  • Matglad-54 9 maj 2008

    :pFörresten, trevlig helg på er!!!!!

  • lennali 10 maj 2008

    Trevlig helg till dig också Matglad och till alla andra på Matklubben.
    Ät och var glad och njut av det fina vädret, ni som har blivit lovat fint väder vill säga, här uppe vette katten om det blir till att ta av sig sockarna.
    Lena

  • monicadanell 10 maj 2008

    Trevlig helg på er alla på matklubben:)

  • farmoringer 10 maj 2008

    Skrivet av lennali den 10 maj 2008

    Trevlig helg till dig också Matglad och till alla andra på Matklubben.
    Ät och var glad och njut av det fina vädret, ni som har blivit lovat fint väder vill säga, här uppe vette katten om det blir till att ta av sig sockarna.
    Lena


    Vi ska nog behålla våra sockor på i helgen, lennali, såg att morgonpromenaden på söndag, med hunden, visade plus två grader och att det skulle regna mycket...Det blir kallt det. Varken vår eller sommarkänslor här inte denna helgen...(N)

  • zonale 10 maj 2008

    Trevlig pingsthelg på er alla medlemmar:) Från ett soligt och varmt Kristinehamn där sockarna åkt av(Y) Vi äter mest fisk&skaldjur, sparris och rabarberpaj till pingst.

  • frucaos 10 maj 2008

    Trevlig pingst från Norge - där vi fortfarande har kvar annandagen! Ni får väl mobba mig när 6 juni kommer... Fast, haha, jag är ju hemma då med - mammaledig som jag är.
    Det ska nog bli rabarber i någon tappning här också - håller på och kollar recept mellan varven!
    Strålande sommarväder har vi, så på måndag ska vi grilla.(Y)

  • LillaJa 10 maj 2008

    Jag vill också önska alla en trevlig Pingsthelg,
    Hälsningarna kommer från Kungliga Huvudstaden, där vi njuter av sol och värme
    det är 25 grader på norrsidan, vad vi har på altanen, på söder sidan har jag ingen aning om, men varmt är det ....Phu!....sockarna har aldrig tagit på idag. Högsommarvärme ! (H)

    Blir en sen middag idag....en grillad köttbit med potatis och en god sallad, samt ett glas rött, står på vår meny .:)

  • TweetyPie 10 maj 2008

    Skrivet av kalasmad den 8 maj 2008

    Till pingst brukar vi fira våren med lite nya primörer.

    Förrätt: sparris, parmaskinka, smält smör och parmesanost.
    Huvudrätt: nypotatis, lax, gräddfilssås med stenbitsrom
    Dessert: rabarberpaj med vaniljsås

    Trevlig helg på er alla:)


    Åh, vad det låter gott alltihop!! Det där tar jag lite av... jag har en jättegod sås till lax som jag nog tar o gör idag - man blandar lika mängd gräddfil o majonnäs o vispad grädde o blandar i krossad ananas. Väldigt gott!!

  • pia61 10 maj 2008

    (L) Trevlig pingst på er alla!
    Här i söder har vi tillbringat dagen på stranden, familjemedlemmarna har premiärbadat i havet!!!
    Inte jag, för det var svinkallt. men havet var spegelblankt och vädret var underbart och solen visade sig från sin allra bästa sida.
    Ikväll har vi tänt grillen, grillat kött med goda tillbehör och gott vin, Underbar dag och kväll! (Y):)(H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.