Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pizza salad

  • marjoh1 18 november 2008

    Jag brukar göra viktväktarnas veckosallad som pizzasallad. den är jättegod och funkar till den mesta maten som man serverar hemma, så håller den ju en hel vecka med!:D

  • marjoh1 18 november 2008

    (L)

  • kauh0800 22 november 2008

    Hej här kommer ett recept på en söt men super god pizza sallad.
    1,5 dl vinäger
    1,5 dl olja
    1 dl socker
    Detta kokar man ihop till en lag som sedan slås het över den strimlade vitkålen, krydda med mycket italiensk salladskrydda. Man kan minska eller öka socker mängden efter behag.
    Hoppas du hittar en pizza sallad som du gillar i något av alla förslag som du fått. (Y) Katarina

  • baziqfemine 7 december 2008

    Jag brukar strimla kålen och sen banka in salt. Låt stå nån timme sen bara tillsätta vatten, olja, ättika, italiensk salladskrydda, svartpeppar och vitlök, allt efter smak. (Y) Jättegott!!

  • Nusse 7 december 2008

    Skrivet av zudette den 2 nov 2008

    Jag hittade ett recept för att par år sedan (som jag just oxå hittade här på MK) som vi gjort och tycker är MINST lika bra som våra pizzeriors sallader:

    Vår supergoda pizzasallad.

    Vi har även i grillad eller inlagd paprika på burk i vår när vi gör den och det blir toppengott!



    Den här salladen låter ju både god och enkel, men måste man ha socker i?
    Jag är diabetiker och måste som tänka på sånt..
    Glad andra advent på dig!

  • majamia 7 december 2008

    Färgglad och god vitkålssallad

  • dePaul 7 december 2008

    Skrivet av Nusse den 7 dec 2008

    Den här salladen låter ju både god och enkel, men måste man ha socker i?
    Jag är diabetiker och måste som tänka på sånt..
    Glad andra advent på dig!
    Jag är själv diabetiker men skulle inte backa för den här mängden socker. Tänk på att det handlar om 4-6 portioner. När du slår ut det per portion så handlar det om ytterst små mängder, varvid det mesta stannar kvar i dressingen.

    ~Paul~

  • grill 7 december 2008

    Extra god pizzasallad

  • irrevirre 7 december 2008

    Jag brukar kavla men kavel för att mjuka upp vitkålen något.
    Alla sätt är bra utan de dåliga:-D

  • zudette 7 december 2008

    Skrivet av Nusse den 7 dec 2008

    Skrivet av zudette den 2 nov 2008

    Jag hittade ett recept för att par år sedan (som jag just oxå hittade här på MK) som vi gjort och tycker är MINST lika bra som våra pizzeriors sallader:

    Vår supergoda pizzasallad.

    Vi har även i grillad eller inlagd paprika på burk i vår när vi gör den och det blir toppengott!



    Den här salladen låter ju både god och enkel, men måste man ha socker i?
    Jag är diabetiker och måste som tänka på sånt..
    Glad andra advent på dig!

    Om du kollat lite bland de andra recepten så ser du att alla innehåller socker, mer eller mindre! Jag vet inte vad sockret fyller för funktion men jag tror det har nåt att göra med att skapa en balans till vinägern??!!!:'( Nån annan kanske vet varför och om man måste ha socker i och kanske t om vad man kan göra istället om du ska undvika socker!!! Hoppas nån vet!(Y)

  • Awaz 7 december 2008

    rödvinsvinäger,olja,citronpeppar,italienssalladskrydda, paprika om du tycker om de och lite socker. Så har vi alltid gjort i min fars pizzaria

  • dePaul 7 december 2008


    Jag vet inte vad sockret fyller för funktion men jag tror det har nåt att göra med att skapa en balans till vinägern??!!!:'( Nån annan kanske vet varför och om man måste ha socker i och kanske t om vad man kan göra istället om du ska undvika socker!!!
    Ja, det handlar om balans, rättare sagt att ta udden av vinägerns/ättikans fränhet. Dressingen får också en mustigare smak eftersom socker, liksom salt, är viktiga smakbärare.

    ~Paul~

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.