Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Pizzarecept utan tomater

  • jimboz 6 mars 2010

    Skrivet av matnjutaren den 6 mar 2010

    En fråga bara, Jimboz. Varför olja/olivolja{question}
    Håller med mama97mia där..;) "De eju osten som är de gottaste" ;)
    (glömde.."97"..:P)



    Man har ju Olivolja på allt nu för tiden så jag tänkte bara att pizzan inte skulle vara något undantag :)

  • MillyNova 6 mars 2010

    har samma problem jag, kliar i munen när jag äter tomat.. Man behöver faktiskt inte ha något i stället för tomat på pizza blir gott ändå =)

  • idea_ 6 mars 2010

    Skrivet av christel40 den 6 mar 2010

    hej
    jag sitter och funderar på om det är tomaterna barnet inte tål eller om det kan vara konserveringsmedel .min ena son tål bara heinz ketchup annars blir han röd o prickig ..
    var bara en tanke ..


    Lustigt, när min syster var liten var hon allergisk mot hainz ketchup men klarade alla andra sorter, en allergi som för övrigt växte bort när hon blev större, hon blev rödprickig och kliig av det. Sjalv blev jag allergisk mot tomater när jag var arton eller nitton, typiskt när jag gillar det så mycket, men som tur var tål jag dom när dom är tillagade. Tänker också på ett tidigare innlägg om att gula tomater är mindre allergena... Jag kunde äta dom ett tag efter att jag blev allergisk , men tillslut reagerade jag på det med, slutade exprimentera med färska tomater när det inte bara var kliande rödprickiga utslag på kroppen utan också började klia i munnen när jag åt dom. Klarar inte heller att få "saften" från tomaterna på huden, det ger också utslag, så ska jag skära tomater blir det gummihandskar på... {laugh}
    Brukar trösta mig själv med att lyckopenerna som är tomaternas nyttighet inte förstörs utan förstärks av tillagning och lyxar till med tomatsoppa och tomatbaserade såser :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.