Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Poatis till lax=klart! Men vintips?

  • jeny06 5 mars 2010

    Brukar ju sluta med att man köper samma vin. Därför undrar jag om ni har något gott vin att rekommendera? öppen för alla förslag, även rött vin.

  • The_mama97mia 5 mars 2010

    TIll fet härlig lax gillar jag ett kraftigare chardonnayvin, ska du köpa en box till flickorna så kolla in Gloria Chardonnay som också är en vacker förpackning (bag in tube), eller varför inte det där väskvinet... En box som ser ut som en lyxig handväska.
    Annars är ju Raimat vitt en klassiker.

  • The_mama97mia 5 mars 2010

    FInns ju också ett mousserande chardonnay - som jag inte minns vad det heter nu, det kan ju vara lite festligt om man tycker att lax o potatis blir som lite tyngre... ???

  • Marksten 5 mars 2010

    När det gäller rött så varför inte LAT 42. Riojavin. Mycket gott. Passar bra till kocken när man gör maten.

  • jeny06 5 mars 2010

    Åh, låter ju supergott, men vad heter det mousserande chardonnay vinet? Och vad är det för "väskvin"? Vad har jag missat?!

  • The_mama97mia 5 mars 2010

    Chapel Hill Sparkling Chardonnay billigt mousserande men helt OK, för omdömen kan du kolla in på VInvin.se,
    "väskvinet" heter Vernissage Chardonnay Viogner, hyggligt vin men rätt frän förpackning. Kanske inte finns på alla bolag.
    Gunilla Cardell har skrivit om det på Allt om Mat.

  • jeny06 5 mars 2010

    Tack snälla!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.