Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Potatissallad på nypotatis

  • salsa 11 juni 2009

    Student i morgon och mitt recept på potatissallad på nypotatis ligger på min kraschade hårddisk :'( så jag behöver er hjälp.

    Den ska inte innehålla majonnäs eller mjölkprodukter, eftersom det finns matallergiker bland gästerna, utan mer åt vinäger/olja hållet

    Tack på förhand :)

  • popik 11 juni 2009

    Jag brukar göra potatissallad på skivad nypotatis, skivade rädisor, hackad gräslök och blanda med vinegrätt. Enkelt och gott.

  • anluk 11 juni 2009

    Här får du två förslag från mig.



  • Lenkan 11 juni 2009

    Jag gjorde en mycket simpel potatissallad på nypotatis häromdagen. Kokt, kall potatis i bitar, ruccolasallad, rödlök, rädisor och skurna sockerärtor. Som syra hade jag i pressad citron istället för vinäger och lite lite olja. Sen salt, svartpeppar och lite dragon på det. Dragon är kanon i de flesta sallader faktiskt, en riktig smakhöjare!

  • Gul13 11 juni 2009

    Jag vet inte hur det är med allergiker och parmesanost. Annars är detta den godaste jag någonsin satt mina tänder i (Y)

    Syrrans supergoda potatissallad

  • MrsC 11 juni 2009

    Här är ett förslag:

    Ljummen sparrispotatissallad

  • MrsC 11 juni 2009

    ...den här är oxå god:

    Fransk potatissallad

  • MrsC 11 juni 2009

    ...eller varför inte den här:

    Färskpotatissallad med dressing

  • MrsC 11 juni 2009

    kanske denna:

    Färskpotatissallad med rökt fisk

  • MrsC 11 juni 2009

    ännu en variant:

    Potatis- och sparrissallad

  • MrsC 11 juni 2009

    ...inte helt fel:

    Potato salad with lemon

  • The_mama97mia 11 juni 2009

    Italiensk potatissallad med citron, olivolja och basilika

    Den här är såååååååååååå god! Går bra med både nypotatis o gammal. Men den ska vara varm o nykokt. Lycka till med studenten, hoppas ni får bättre väder än det lovas här i Östergötland!

  • salsa 11 juni 2009

    Tack så väldigt mycket för er hjälp med potatissalladen. Dotra min får välja när hon kommer hem lite senare i kväll.

    Vädret kommer att bli regn, regn, regn blandat med lite blåst. Fast SMHI har haft fel förr.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.