Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

räkcoctail recept...?

  • Annette48 8 augusti 2008

    Skulle behöva ett recept på en räkcoctail...snälla, e de nån som har ? Hittade 2 st i recepten, men de va inte de jag ville ha...! Nåt me räkor,citron,creme fraiche..m.m...
    / nettan

  • Okänd 8 augusti 2008

    Jag brukar blanda vispad grädde men lite röd rom, dill, creme fraiche, kryddor och sen hälla ner räkorna i det. Det blir en god röra :)

    Sen lägger jag sallad i botten på en skål, häller röran över, lägger citronskivor och ett skivat ägg (man kan ev blanda ner hackat ägg i röran istället) och fler räkor över. Sen bröd till det

  • festmaten 8 augusti 2008

    skriv ordet räkcocktail som sökord, det kom upp 14 st. jag tyckte flera av dem verkade kanon.
    Lycka till, hoppas du hittar något som faller i smaken.

  • SDMaya 8 augusti 2008

    Skrivet av Annette48 den 8 aug 2008

    Skulle behöva ett recept på en räkcoctail...snälla, e de nån som har ? Hittade 2 st i recepten, men de va inte de jag ville ha...! Nåt me räkor,citron,creme fraiche..m.m...
    / nettan

    Hej Nettan,
    Kan det va denna klassiker som var så poppis på 70-talet du är ute efter?:p
    [recept] 16569[/recept]
    /Maya

  • Annette48 9 augusti 2008

    Skrivet av SDMaya den 8 aug 2008

    Skrivet av Annette48 den 8 aug 2008

    Skulle behöva ett recept på en räkcoctail...snälla, e de nån som har ? Hittade 2 st i recepten, men de va inte de jag ville ha...! Nåt me räkor,citron,creme fraiche..m.m...
    / nettan

    Hej Nettan,
    Kan det va denna klassiker som var så poppis på 70-talet du är ute efter?:p
    [recept] 16569[/recept]
    /Maya


    Tack för tipset ,men de va inte riktigt va jag va ute efter. Men tack i alla fall!
    /nettan

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.