Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

räkor i kvadrat

  • Skinna 16 juli 2008

    Nu undrar jag om 2 saker
    # Vi ska göra en räk cocktail (stavas det så?) vad mer kan jag ha i den än räkor...:p Jag änkte ärtor... sallad... help!:D

    #Finns det någon som har en god sås som man kan ha till den?

  • bernit 16 juli 2008

    Kalssisk Räkcocktail

    200 g räkor färska rensade
    100 g vit sparris (burk)
    100 g majonnäs
    Nymald svartpeppar
    Paprikapulver eller/och pressad citronsaft
    tillval: en 1/6 hårdkokt ägg

    Skala räkor. Blanda räkor, sparris och majonnäs om så önskas.
    Lägg ett salladsblad i ett cocktailglas.
    Fyll på med majonnäs, sparris och räkor.


    Strö lite paprikapulver över räkorna.

    Alternativt: Pressa lite citron och vrid några varv på pepparkvarnen över cocktailen.

  • bernit 16 juli 2008

    Skrivet av bernit den 16 jul 2008

    Kalssisk Räkcocktail

    200 g räkor färska rensade
    100 g vit sparris (burk)
    100 g majonnäs
    Nymald svartpeppar
    Paprikapulver eller/och pressad citronsaft
    tillval: en 1/6 hårdkokt ägg

    Skala räkor. Blanda räkor, sparris och majonnäs om så önskas.
    Lägg ett salladsblad i ett cocktailglas.
    Fyll på med majonnäs, sparris och räkor.


    Strö lite paprikapulver över räkorna.

    Alternativt: Pressa lite citron och vrid några varv på pepparkvarnen över cocktailen.


    Glömde säga att det räcker till 4 personer

  • Skinna 16 juli 2008

    Tack!
    Jag är ingen storfavorit av ren majonnäs, tror ni att man kan blanda ut med lite creme fraiche eller liknande? Eller jag kanske förstör den då?:'(

  • bernit 16 juli 2008

    Skrivet av Skinna den 16 jul 2008

    Tack!
    Jag är ingen storfavorit av ren majonnäs, tror ni att man kan blanda ut med lite creme fraiche eller liknande? Eller jag kanske förstör den då?:'(


    Lättmajonnäs eller lättcréme fraiche går bra - me jag skulle nog i så fall blanda, men jag gillar ju majonnäs (hemlagad)

  • Skinna 16 juli 2008

    Ahh hemlagad!!!
    det var en annan femma!!!!

  • ros 16 juli 2008

    :)Här är ett förslag på räkcocktail
    Kladdig chokladkaka med hallon
    (Y)(Y)(Y)

  • ros 16 juli 2008

    Skrivet av ros den 16 jul 2008

    :)Här är ett förslag på räkcocktail
    Kladdig chokladkaka med hallon
    (Y)(Y)(Y)

    Sorry det blev fel
    Räkcocktail med len sås

  • Skinna 16 juli 2008

    :D:D:D ja jag märkte det! du skulle ha sett min min... men nu ska jag ta mig en titt på ditt recept. Tack!!!

  • marwis 16 juli 2008

    Skrivet av Skinna den 16 jul 2(Y)8

    Tack!
    Jag är ingen storfavorit av ren majonnäs, tror ni att man kan blanda ut med lite creme fraiche eller liknande? Eller jag kanske förstör den då?:'(


    Håller med till 100 % om att majonnäs inte är ngn höjdare! Självklart kan du byta majjon mot creme fraiche!

    Fö verkar ju receptet vara mumma, Bernit(Y)
    Lycka till med cocktailen!
    /Marie

  • zudette 16 juli 2008

    Här är mitt bidrag - den här innehåller dessutom kräftstjärtar men det funkar säkert att göra den helt o hållet med räkor! Lite smalare är den oxå då den innehåller lättmajonäs och kesella!

    Räkcocktail med kräftstjärtar

  • ros 16 juli 2008

    :)Egen majonnäs

    (Y)(Y)(Y)

  • bernit 16 juli 2008

    Sås - Majonnäs, grundrecept

  • The_mama97mia 16 juli 2008

    jag brukar tänka skagen - o blanda räkor, kräftstjärt om det finns, röd ishavsrom, dill, majjo, cr fr, elle'r gräddfil om man vill det, citron, peppar, ibland har jag i typ crabsticks, o sen dekorear jag med tjusiga gurksivor med snitt i kanten o sen blir dom vridna liksom. Lika med citron elle'r lime antingen i klft, delad skiva elle'r vriden skiva, cocktailtomat är ju sött o gott att ha på o sen förstås en rostad bit bröd till...
    NU blev jag sugen på det!!!!

  • marwis 16 juli 2008

    Lite sugen blir man allt, men jag kommer troligtvis få mitt lystmäte tillgodosett med råge, eftersom vi, om vädret tillåter ger oss iväg med båten till Läsö imorgon:p
    Förra året köpte vi kräftstjärtar för 40 dkr kilot mums!

    Ha en skön sommar nu på ett tag för nu blir det paus för min del beträffande matklubben:(
    (Om jag inte springer på ett internetcafé vill säga....)
    / Marie

  • bernit 16 juli 2008

    marswin - då kanske vi har båt i samma hamn - min lilla ligger i myggenäs, jag har stuga på Höviknäs, sedan samtidigt som den första bron byggdes. Första året åkte vi färja till Myggenäs.
    Trevlig segeltur !

  • Skinna 17 juli 2008

    tack alla för era recept, vad glad jag blir!
    Nu ska det bli COCKTAIL för hela slanten!!!!!!(Y)
    Ha en trevlig fortsatt sommar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.