Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept med gädda

  • Mikkos40 4 november 2008

    Är ej så förtjust i Gädda men nu har jag fått en fin gädda på några kilo.
    Vill gärna ha något annat recept på gädda än det klassiska pepparotsgädda,finns det något annat man kan göra på gädda,har någon något recept på gädda?

  • stepp567 4 november 2008

    Här kommer ett, finns fler om du söker på recept på gädda på mk.
    Detta recept är skrivet av look!!!

    Ugnsstekt gädda

  • tantdrake 4 november 2008

    Gädda kan i mitt tycke bara ätas på ett sätt....varmrökt i långrök :D.
    Hoppas du får en massa andra förslag för jag vet ju att jag är inskränkt i mitt tänkande om just gäddan :'(

  • Mikkos40 4 november 2008

    Tackar för det ska kolla.:D

  • Mikkos40 4 november 2008

    Rökt gädda låter intressant

  • tantdrake 4 november 2008

    Får skylla på uppfostran och underbar tillgång på andra finfina fiskar i de två älvar och hundratalet sjöar jag är uppväxt vid...gäddan är ingen riktig matfisk hemmavid :'( Möjligen var det vanligare med gädda på tallriken då pappa var ung.
    Men jag kan ha fel. Gädda kanske är gott tillagad på annat sätt. Har ju lyckats lära mej äta rökta musslor också :p

  • monac 4 november 2008

    ätit en gång som var lagad i folie över eld, vill bara tipsa om det...gäddan var fylld med curry grillolja(vet inte om de finns längre ens)samt krossade pepparkakor. Låter lite konstigt kanske men var verkligen super gott!:)

  • kajsa36 4 november 2008

    Jag brukar göra gäddburgare om jag får tag i gädda... kolla i mina recept...

  • ikah 5 november 2008

    De här är mitt bästa recept på gädda(L)
    Ugnsstekt gädda

  • MatAnders 5 november 2008

    Jag har 2 gädd relaterade recept ett om du har gäddrester och om du har kvar gädd rommen.

  • boz1965 5 november 2008

    Skrivet av Mikkos40 den 4 nov 2008

    Är ej så förtjust i Gädda men nu har jag fått en fin gädda på några kilo.
    Vill gärna ha något annat recept på gädda än det klassiska pepparotsgädda,finns det något annat man kan göra på gädda,har någon något recept på gädda?


    Varför inte göra en klassisk gäddfärs/-paté?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.