Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept med lammslag

  • kickan1 17 januari 2009

    Har köpt ett halvt lamm. Men vad gör jag för gott med lammslaget? Tacksam för receptförslag, kan inte hitta något på nätet. /Kickan

  • MatAnders 17 januari 2009

    Det är jättegott att koka och göra sötsur dillsås och potatis till, har recept på min sida.

  • ThomasP 17 januari 2009

    Rulla ihop och bind upp den med färska kryddor och koka

  • farmoringer 17 januari 2009

    Jag brukar lägga i äglfärs som jag har smaksatt och sen rulla ihop. Bind med snöre. Stek och låt den koka en stund. Jag har så svårt med mått annars så hade jag lagt in recept om det..

  • segerwitch 17 januari 2009

    (L)En jätte god rätt! Det passar alldeles utmärkt med lammslaget för denna rätt(Y)

    Cubansk Ropa vieja (gamla kläder)

  • kickan1 18 januari 2009

    Tack för alla svar! Denna gång blev det rullat med örter och kokt med lagerblad och vitpepparkorn samt en grov kvist rosmarin från trädgården. Trots 21/2 timme i grytan var vissa delar fortfarande ganska sega men smaken jättegod. Har fler bitar i frysen så jag ska prova fler av era förslag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.