Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept med mycket Vispgrädde sökes

  • monel 27 mars 2008

    Vi skulle haft kalas, men pga sjukdom så fick vi ställa in det. :@

    Nu står jag här med drygt 1 liter vispgrädde som jag behöver göra något med idag. Platsbrist i frysen annars hade jag kunnat slänga in den där. Vi har ont om tid också så det måste vara något som inte kräver så mycket jobb utan sköter sig själv eller går snabbt. Någon som har något bra tips mer än gratänger?

  • MammaModesty 27 mars 2008

    min Knutsfrestelse går snabbt att fixa i ordning o sköter sen sig gjälv i ugnen..(där går det iaf åt 3dl grädde) o efter det kanske en chokladmousse eller en cheesecae sitter fint? det är svårt att hitta på något på en hel liter grädde.. såvida du inte vill baka bullar då men det tar ju lite tid...
    hoppas du hittar på något gott att fixa... :D

  • MammaModesty 27 mars 2008

    som jag stavar... cheesecake skulle det ju stå... men det förstod du nog... :D

  • monel 27 mars 2008

    Tack för tipset med mousse. Hittade ett recept där det går åt 3,5 dl :D och så är det ju Baileys också (L)



    Sen blir det gratänger och sen rullar jag fram :'(

  • MammaModesty 27 mars 2008

    åh med baileys...(L). måste jag testa nån gång... tack själv för tipset... :p

  • SDMaya 27 mars 2008

    Åhh... det receptet hade jag missat...Älskar Baileys(Y)
    Finns massor med gratänger där du kan byta ut matlagningsgrädden till Vispgrädde :)
    Hoppas du hittar något spännande.

  • ThomasP 27 mars 2008

    Frys grädden och använd den i såser//Mvh Thomas

  • marwis 27 mars 2008

    Fisksoppa!!:p

  • kajsa36 27 mars 2008

    Ja jag hade nog oxå gjort någon god soppa... som man kan frysa i port.

  • monel 27 mars 2008

    Problemet är att vi har ingen plats i alla våra frysar, men problemet är löst nu även om jag går upp tre kg på kuppen :'(

  • norhel 27 mars 2008

    Glass går utmärkt och gott blir det med jordgubbar eller bara vaniljsocker
    Hälsn/Norma

  • GodareMat 27 mars 2008

    Ett till tips, en soppa som det går åt halva litern till och den går alldeles utmärkt att frysa till exempel portionsvis...

    http://www.matklubben.se/recept/tobbes_kraemiga_rotfruktssoppa_15906.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.