Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på IKEAs Dajmtårta ?

  • AnitaOlea 13 september 2008

    Hej, är det någon som kan hjälpa mig att hitta ett recept på något som liknar IKEAs mandeltårta med dajm ?

  • The_mama97mia 15 september 2008

    tyvärr kan jag inte alls ... men puffar lite, ngn måste ju ha ngn ide???

  • dystraior 15 september 2008

    Jag kan tänka mig att det är att söka på vanlig mandeltårta och sen smälta choklad och blanda tillsammans med daimkulor :)

    Bifogar även lite recept som kanske kan vara till hjälp:

    Dajmtårta med grädde och jordgubbar



    mandeltårta

  • nettans 15 september 2008

    Men det är väl den vanliga Dajmtårtan som Almondy har tror jag. Inte gör dem väl den själva?! Kolla länken här. http://www.almondy.com/2.1.2.html

  • irrevirre 15 september 2008

    Skrivet av nettans den 15 sep 2008

    Men det är väl den vanliga Dajmtårtan som Almondy har tror jag. Inte gör dem väl den själva?! Kolla länken här. http://www.almondy.com/2.1.2.html


    Ja, det är jag så gott som säket på.

  • dystraior 15 september 2008

    Det är almodys tårta, men för flera år sedan så fanns den bara att få tag på hos Ikea och den var mycket biligare att köpa där, då kunde man köpa en tårta där för 20 kr, (ovidkommen fakta :p)

  • Gourmet-Ia 15 september 2008

    Almondy är leverantör till Ikea och det är de som producerar daim-tårtan. Det vet jag med säkerhet, eftersom att jag jobbar på frys/kyllager där vi distribuerar bland annat Ikeas varor.

    Tyvärr, kan jag inte hjälpa dig med ett bra recept på en liknande daim-tårta!

  • AnitaOlea 16 september 2008

    Tack så hemskt mycket allihopa.
    Ska kolla igenom länkarna och se vad jag kan få ihop för något.
    Jag bor i Spanien sen många år sen och känner bara denna tårta sedan ett år sen ungefär när vi fick IKEA i Malaga :)
    Åter igen tack !

  • sajoh69 16 september 2008

    Du kanske kan prova någon av dessa, och lägga till lite dajm :)

    Prins Sigvards tårta

    Lenas mandeltårta

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.