Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på lamm till nyår sökes!

  • wakarimazu 20 december 2009

    Hej! Letar efter bra recept på lammgryta eller dylikt till nyår. Vill helst kunna servera grytan med klyftpotatis eller liknande och nästan alla recept jag hittar rekommenderar ris... Någon som har ett bra recept att tipsa om?

  • An1e 20 december 2009

    har ett bra recept. Köp 4 lammytterfiléer som du marinerar i 1 msk mald spiskummin, ½ msk chilipulver, 2 dl olivolja och lite salt. Ska stå minst 48 tim i kylen. Sedan grillar eller ugnsteker du köttet i 225 grader ca 15 min. skär sedan upp det i skivor och ringla lite olivolja över.
    detta är ett recept från en Libanesisk kokbok. passar utmärkt med klyftpotatis och en fräsch sallad till

  • idea_ 21 december 2009

    Varför inte bara göra en god lammstek med sås, grönsaker och klyftpotatis till?

  • sikaal 21 december 2009

    Du kanske kan tänka dig något sådant?(Y) Du behöver ju inte ha potatisen med, men det är ju enkelt.
    Lammstek på potatisbädd (variant)

  • farmoringer 21 december 2009

    Det här receptet tycker jag är super gott.

    Lammstek provencale med rostad färskpotatis och gräddig sås

  • bernit 21 december 2009

    Skrivet av idea_ den 21 dec 2009

    Varför inte bara göra en god lammstek med sås, grönsaker och klyftpotatis till?

    kryddad med vitlök och rosmarin ....MMMMMMmmmmm:p:p

  • segerwitch 21 december 2009

    :pEtt jätte bra recept, där maten sköter sig själv(Y)
    Honungslamm med rödvinssås

  • wakarimazu 21 december 2009

    Tack alla snälla!:D

  • idea_ 22 december 2009

    Skrivet av bernit den 21 dec 2009

    Skrivet av idea_ den 21 dec 2009

    Varför inte bara göra en god lammstek med sås, grönsaker och klyftpotatis till?

    kryddad med vitlök och rosmarin ....MMMMMMmmmmm:p:p


    You read my mind som jänkarna säger, den kryddningen är ljuvlig till lamm :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.