Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Recept på mathavre, matvete och bulgur!

  • Eliza602 28 juni 2010

    Vi tänkte lägga om kostvanorna här hemma, sluta med vitt mjöl, potatis och pasta:). Har köpt hem nyttigare alternativ som matvete, mathavre och fullkornsbulgur men saknar idéer om vad jag ska göra med det. Finns det någon som kan tipsa mig om recept?

  • charlottat 29 juni 2010

    Vi åt en god och enkel bulgursallad i går till lunch. Jag använder den som heter hel bulgur för den tycker jag blir godare och bättre konsistens på. I alla fall, bara kokade bulgur enligt anvisningar på paketet, blandade sen med en burk stora vita bönor och en burk tonfisk, samt lite blandade grönsaker, tomat, paprika och morot. En enkel vinägrett till på olivolja, vinäger, salt och peppar bara. Gott, snabbt och nyttigt.

    Du kan blanda med soltorkade tomater, ruccola och fetaost och ha till lufttorkad skinka, eller pesto och lax.

  • saxa 29 juni 2010

    Om du skriver ex. matvete får du många träffar.
    Det finns många recept här.

  • Okänd 29 juni 2010

    Skrivet av Eliza602 den 28 jun 2010

    Vi tänkte lägga om kostvanorna här hemma, sluta med vitt mjöl, potatis och pasta:). Har köpt hem nyttigare alternativ som matvete, mathavre och fullkornsbulgur men saknar idéer om vad jag ska göra med det. Finns det någon som kan tipsa mig om recept?


    Jag kan råda dig att du går in på sökmotorn google.se och skriver t.ex matvete recept i sökrutan. Där har jag hittat många recept på matvete/havre/korn. Sen är det ju bara att skriva ut. {eat}

  • Eliza602 29 juni 2010

    Tack för tipsen{highfive}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.