Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Revbensspjäll

  • Matglad-54 6 september 2008

    :D Söker recept på ugnsstekta revbensspjäll!

  • Prima 6 september 2008

    gör en grillolja bestående av salt, peppar, vitlök, en gnutta ingefära och lite grillkrydda, samt en aning soja. Pensla på en stund innan benen åker i ugnen och ös/pensla lite då och då. Gudagott!

  • busan37 7 september 2008

    Jag brukar smälta margarin som jag kryddar med grillkrydda och penslar med det. Stek revbenen i mitten av ugnen i 175 grader, pensla några gånger under stekningen

  • jas65 7 september 2008

    Använd en stekpåse och krydda dem med grillkrydda eller egen kryddning beroende på smak, Stek dem sedan i ugn på 175-200 grader och gör sedan en god sås av köttsaften som uppstår i påsen med alla smaker från revbenen. Servera med potatis och grönsaker.
    Mvh
    Höfta på med revbenen och ha koll på goda ideer.
    Anders

  • zelonica 7 september 2008

    http://www.recepten.se/recept/tunna_revbensspjaell.html

    Där hittade jag ett recept.

  • ros 7 september 2008

    Skrivet av jas65 den 7 sep 2008

    Använd en stekpåse och krydda dem med grillkrydda eller egen kryddning beroende på smak, Stek dem sedan i ugn på 175-200 grader och gör sedan en god sås av köttsaften som uppstår i påsen med alla smaker från revbenen. Servera med potatis och grönsaker.
    Mvh
    Höfta på med revbenen och ha koll på goda ideer.
    Anders

    Hej, det låter gott och smidigt
    Vill du lägga in det som recept, så att jag kan spara det
    Tack på förhand(Y)(Y)(Y)

  • tilda 12 september 2008

    Normalt så kokar jag mina revben, men vill jag ha dem lite mer krispiga så steker jag dem först med salt, peppar och lite ingefära. Lägg dem i en kastrull med bujlong, hel vitpeppar, hel kryddpeppar, lagerblad och lite honung eller sirap. Kokar dem en halvtimme- trekvart. Ta dem ur kastrullen och lägg dem på en plåt och kör i ugn en stund. Pensla ev med någon glaze innan. Sila skyn från kastrullen och gör en sås på den. Anledningen till att jag kokar dem är att jag vill ha dem så möra och saftiga som möjligt.

  • Philip 26 september 2008

    Jag brukar göra en marinad av: olja, soya, honung, vitlök, peppar, paprikapulver och ketchup.
    Revbenen brukar jag marinera ett par timma eller över natten och sedan steka i ung i 175-200 °C.
    Mot slutet penslas revbenen med den överblivna marinaden så de blir glansiga och krispiga.

    Fantastiskt gott

    Philip

  • flabban 26 september 2008

    Jag gör egen kryddblandning av en påse dip, (finns många smaker att välja mellan) som jag tillsätter en näve grillkrydda, en näve chilipulver, en näve paprikapulver, en näve salt och lite svartpeppar. Lägger revbensspjällen på bakplåtspapper och gnider in kryddblandningen. Tillagar det i 200º knappt en timme. Ingen olja. Har det alltid på julbordet, mycket gott och uppskattat. Lycka till.

  • babbs 27 september 2008

    Jag brukar koka revbenen i en god buljong innehållande lök, vitlöksklyfta, morot, lagerblad och kryddpeppar och salt förstås. När revbenen är kokta, dvs köttet lossnar från benen lägger jag dem varna i en grillmarinad, det går bra med vilken som helst och låter dem stå över natten eller minst 6 timmar. Sedan grillar jag dem på utegrillen eller i ugnen så att de får fin färg. Mums!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.