Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rökt lax

  • Agi007 19 juli 2008

    Hej!
    Rökt lax ar ju bade gott och nyttigt men jag skulle uppskatta nya ideer.
    Anvander laxen mest tillsammans med aggrora och rostat brod nar vi ater brunch eller pa bagel tillsammans med philadelphia ost. Idag ska jag testa ett recept jag hittat med Rökt lax och citron risotto.

    Snalla hjalp mig med nya ideer! Tack pa forhand!

  • farmoringer 19 juli 2008

    Det här receptet innehåller rökt lax också. Men då blir det som hel måltid inte bara som tilltugg eller förrätt.

    Frösölax med senapsmak

  • monac 19 juli 2008

    fullkommligt älskar rökt lax!!!!

    pröva det här receptet...funkar med spenat om man inte hittar eller kommer åt några nässlor.
    Laxen kan givetvis strimlas & läggas i pajen oxå...man gör som man vill...men gott är det!!!!(L)
    Nässelpaj med rökt lax och grönsparris

    sallad på bönor/kikärtor ,haricot verts,rödlök/tomat/cocktail tomater (gula,röda) ruccola med strimlad rökt lax är oxå nått som jag tycker är mega gott!!!
    Dressa salladen med valnötsolja & lime eller servara dressingen a part!
    :D

  • monac 19 juli 2008

    skulle stå"GURKA" inte tomat 2 gånger...ursäkta!

  • Agi007 20 juli 2008

    Tack for alla ideer ! Det blev att jag lagade citron risotto med laxen. Gott det ocksa!

  • farmoringer 20 juli 2008

    Låter gott. Har du recept på det?

  • Agi007 20 juli 2008

    Ja jag har det receptet, men denna gangen testade jag ett nytt risotto recept, som blev alldeles for maktigt !
    Jag tankte anda spara mitt recept med "citron risotto med vitloksrakor". Man kan anvanda samma risotto recept, lagga i hackad bladpersilja och hackad rokt lax. Mums!(L)

  • farmoringer 20 juli 2008

    Lägger du in det här på matklubben?

  • Agi007 20 juli 2008

    Ja, nu har jag sparat det!

  • farmoringer 20 juli 2008

    Tack ska du ha....

  • Vivoplena 20 juli 2008

    Grillade laxmackor

  • bernit 20 juli 2008

    Rulla in lax i rödtunge-, sjötunge-, rödspätte- eller annan plattfisk och gör en gratäng, eller med sås och pressad åpotatis.
    Ellar varför inte grilla rökt lax - kanonmgott !

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.