Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rött gott vin till nyår!

  • Mistys 29 december 2009

    Jag skulle behöva tips på ett gott rött till nyår. Frågade värdinnan om jag skulle ha med mig något. -Ta med ett gott vin blev svaret. Vet inte vad det blir för mat.
    Vill ha ett vin som är rött, mycket fylligt, mycket mjukt utan sträva taniner. Lång eftersmak och mörk färg.
    Begär jag det omöjliga?
    Vinet ska alltså inte vara strävt och surt utan mjukt.
    Prisklass 50-200 kr

  • asasto 29 december 2009

    Gnarly head tycker jag passar in i din beskrivning. Mycket gott vin gjort på Zinfandeldruva

  • siggemums 29 december 2009

    Jag är ingen vinkännare men Club Privado Reserva (nr 4570) 103 kr är ett rödvin, som jag tror kan passa. Det är väligt gott i alla fall!

  • Perket 29 december 2009

    Jag har en favorit LUZ... ett spanskt vin. Mycket gott och otroligt billigt 48 kr!!!

  • LillaJa 29 december 2009

    Försök att få tag i..... Capitel de´Roari Amarone Nr 12366 (är ett fynd) sååå gott ! Passar till
    det mesta.

    Gott Nytt ÅR

  • Mistys 30 december 2009

    Tack för era tips(L) Ska absolut testa alla. Men vilket vi tar med oss i morgon får vi se, ska fundera. Alla kommer dock att smakas av till januari mörkrets myskvällar (L)

  • mumsan 30 december 2009

    Måste bara instämma med asasto, Gnarly Head är en höjdare som går hem hos de flesta! Gott nytt!

  • gnuBrita 30 december 2009

    Masi Campofiorin nr 5123 på Systemet eller
    Tapiz Reserva nr 6591.

    Båda kostar 105 kronor och är väldigt smakrika, mörka rödviner.

    Ypperliga!

  • Tinnie 30 december 2009

    Har du testat Rawsons retreat? Ett fylligt gott vin som passar bla till kött. En box kostar 269 kr har jag för mig.
    GOTT NYTT ÅR

  • Mistys 31 december 2009

    Tack igen för alla tips. De första tipsen är redan inköpta. De andra ska skrivas upp, absolut för test senare.
    (L)Livet är för kort för att dricka dåligt rött vin(L)

    Gott Nytt År / M

  • Mistys 31 december 2009

    Tack igen för alla tips. De första tipsen är redan inköpta. De andra ska skrivas upp, absolut för test senare.
    (L)Livet är för kort för att dricka dåligt rött vin(L)

    Gott Nytt År / M

  • jimboz 31 december 2009

    Tack för tipset..Gnarly Head håller på att dekanteras och det lovar gott :) Köpte en Mousserande Jean-louis Blanc de brut 59:- på systemet också..Kan bli en väldigt lyckad och inte allt för dyr kombo..

    Rättelse:
    Jean-Paul Brut eller Prut smakade Pomac med garvsyra och inte det som tidningen Södernyheterna skrev om. La Prut i magen stämde dok la Mok .....Jag gillar en sötare Moss faktiskt !

  • Mistys 1 januari 2010

    Det blev club privado reserva som hamnade på vårt nyårsbord. Mycket tack vara en vacker kartong som vinet köps i. Det var mycket gott, mjukt och med lång eftersmak. Värden blev mycket förtjust i det då han älskar Rioja viner. Amaronevinet köpte vi också så det ska vi testa vid första bästa tillfälle. kanske redan i morgon,lördag(L)
    Tack för alla fina tips , dom är sparade:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.