Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sås till kyckling Wok?

  • MaddeleneB 11 februari 2009

    Jag söker efter ett recept som passar till wok med bland annat kyckling, broccoli, morötter, kastanjer, majs. Den måste vara mjölkfri, glutenfri och äggfri. Tack på förhand!

  • Linlock 11 februari 2009

    Varför inte sweet chilisås på flaska...?

  • Eery 11 februari 2009

    tänkte du ha direkt i woken eller till

    när jag var i min wok-period gjorde jag en sås på kokosmjölk, lime, citrongräs, chili och ingefära
    bara att reda av med lite maizena om man vill ha den lite tjockare

  • noratx 11 februari 2009

    En grej som är riiiiikigt toppen att ha i woken, som gör den lite saftigare, är ostronsås (eller Mr. chens woksås (grön etikett)).
    Ostronsås låter kanske inte så smaskens och som den är smakar den inte så gott, men så fort den har blandat sig med övriga kryddor och ingredienser så är den underbar!

    Den går till och med att göra fruktansvärt goda och enkla såser till kött och pasta med.. allt som behövs är lite ostronsås, grädde och vitt vin.. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.