Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Sås till lutfisken

  • gumman43 10 december 2009

    Hej! Förra året hittade jag i en tidning recept till en underbar sås till lutfisken. Såsen gjorde succé. Ni kan jag inte hitta receptet. Ingredienserna var grädde och vitt vin bl a. Någon som kan ha en aning ?

    Hälsningar gumman 43

  • Okänd 16 december 2009

    Skrivet av gumman43 den 10 dec 2009

    Hej! Förra året hittade jag i en tidning recept till en underbar sås till lutfisken. Såsen gjorde succé. Ni kan jag inte hitta receptet. Ingredienserna var grädde och vitt vin bl a. Någon som kan ha en aning ?

    Hälsningar gumman 43

    Hej! Skulle du inte kunna göra en Béchamelsås och byta ut lite av mjölken mot grädde och vin? Den såsen gör jag till lutfisk.
    minns du vilken tidning det var?
    hälsningar danniella.

  • gumman43 16 december 2009

    Hej!
    Tack för ditt svar. Jag har precis hittat mitt recept, det var från ett program i SVT förra året.
    Ingredienser:
    1 dl torrt vitt vin
    1 dl vatten
    1 buljongtärning ( höns eller grönsaks)
    3 dl grädde
    2 msk dijonsenap.
    Ev lite maizena utrört i vatten.

    God Jul önskar Gunnel

  • Okänd 16 december 2009

    Skrivet av gumman43 den 16 dec 2009

    Hej!
    Tack för ditt svar. Jag har precis hittat mitt recept, det var från ett program i SVT förra året.
    Ingredienser:
    1 dl torrt vitt vin
    1 dl vatten
    1 buljongtärning ( höns eller grönsaks)
    3 dl grädde
    2 msk dijonsenap.
    Ev lite maizena utrört i vatten.

    God Jul önskar Gunnel
    .

  • Okänd 16 december 2009

    Vilken tur, det verkar vara en god sås.
    God jul önskar danniella.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.