Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

sås till vildsvins stek-Hjälp!!!

  • Pernilla__77 26 december 2009

    Ska bjuda på vildsvinstek å hasselbackspotatis till nyår,vad ska man ha för enkel å god sås?

  • busan37 26 december 2009

    Kanske en god rödvinssås?

  • The_mama97mia 26 december 2009

    jag skulle ju göra en kantarellsås... eller rödvinssås?

  • Okänd 26 december 2009

    Hur tänker du steka den, i ugnen eller i gryta?
    Oavsett vilket så får du en underbar sky som du använder som grund till din sås, gräddsås eller rödvinssås. Jag skulle helt klart välja rödvinssåsen, låta den reducera tillsammans med enbär och rosépeppar, sila den noga, ev reda av med lite arrowrot utrört i vatten.
    Sedan kan du med fördel göra en god kantarellstuvning som tillbehör, det enda som behövs till den är kantareller, grädde, salt och peppar, obs, inget mjöl!

  • svengelsk 26 december 2009

    Receptet Vinbärshjort med potatismuffins har en jättegod rödvinbärssås.

  • Roggan 26 december 2009

    Basamicoreduktion, mums!

  • Beckis83 26 december 2009

    sås smaksatt me calvados?

  • markhaga 27 december 2009

    Kantarell sås absolut! Det brukar jag göra och är en höjdare till vildsvin. Jag fuskar dessutom. Knorr kantarellsås som bas tillsätt kantareller på burk om du inte ha torkade kantareller, ( men finns det vildsvin i skogen bruka det inte finnas några kantareller kvar:) ), och lite grädde så man slipper gå ned i vikt :) .

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.