Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Skinkröra utan keso

  • camillaf14 23 februari 2008

    Jag ska idag göra bakad potatis med skagenröra/räkröra till middag. Men tyvärr så äter inte min son räkor. Så jag tänkte göra en skinkröra istället. Nu har jag letat igenom Matklubben på jakt efter recept. Och det finns många goda sådana men de som innehåller skinka innehåller även keso, vilket inte heller funkar hos 14-åringen.
    Finns det någon här som har något bra förslag?
    Jag funderar på att bara byta ut räkorna mot skinka, men går det?
    Tacksam för hjälp :)

  • anluk 23 februari 2008

    Ta creme fraiche, chilisås, rökt skinka, majo, ev lite vitlök, salt och peppar.
    Annars går det säkert bara byta ut räkorna i den röra du tänkt göra med räkor.

  • camillaf14 23 februari 2008

    Tack snälla för tipset! (Y)

  • Okänd 23 februari 2008

    Jag har recept på " Baguette med skinkröra",den är jättegod. Kolla in hos mig.

  • Okänd 23 februari 2008

    Glömde säga att du kan ta bort ananasen,sallad och gurka.

  • camillaf14 23 februari 2008

    Hmm... hade visst redan sparat ner det receptet :p man kan ju inte ha koll på allt... hihi!
    Men tack, nu har jag skrivit ut det.

    Ska bli så gott med bakad potatis, lite räkröra och ett glas vitt vin framför TV:n och Melodifestivalen.

    Ha en skön lördag!

  • Okänd 23 februari 2008

    Ha en skön lördag du med:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.