Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smörgåsgratäng

  • Gul13 10 juni 2009

    Jag har försnillat ett gammalt recept på en gratäng med vitt kantskuret rostbröd, krabbstuvning, grädde mm, gratinerat i ugnen . Väldigt mättande och inget för den som räknar kalorier men ack så gott. Jag har inte gjort receptet många gånger men saknar det.
    Är det någon som kan tänkas ligga på lur på något liknande?

  • SusannaHellstrom 10 juni 2009

    :@

  • boz1965 10 juni 2009

    Skrivet av SusannaHellstrom den 10 jun 2009

    :@


    Varför så arg?

    "Don't worry - be happy" :)

    Eller som vårt danska broderfolk uttrycker det:

    "Smil dig glad!" :D

  • Ulrika91 10 juni 2009

    MIn mormor nämnde nåt liknande. Massor av räkor i botten på en ugnssfast form, sen skivade kokta ägg på det, sen ett pkt fryst hackad dill, sen massa grädde och sen brödsmulor på. Något sådant.

    Nu insåg jag precis att inte jag inte hjälpt dig speciellt mkt med att berätta detta men :D Lycka till i alla fall!

  • Gul13 11 juni 2009

    Skrivet av Ulrika91 den 10 jun 2009

    MIn mormor nämnde nåt liknande. Massor av räkor i botten på en ugnssfast form, sen skivade kokta ägg på det, sen ett pkt fryst hackad dill, sen massa grädde och sen brödsmulor på. Något sådant.

    Nu insåg jag precis att inte jag inte hjälpt dig speciellt mkt med att berätta detta men :D Lycka till i alla fall!


    :D Men det lät rätt likt faktiskt. Det här receptet var kantskurna brödskivor och så varvade man med stuvning och grädde och kanske räkor. Får jag inte napp här får jag väl improvisera.

  • Gul13 11 juni 2009

    Varför gå över ån efter vatten ... Detta är ruggigt likt.


    Lyxig smörgåsgratäng

  • Runan 12 juni 2009

    Hej!
    Jag har precis lagt in ett recept på skaldjurslåda som verkar vara något i stil med det du söker.
    Finns under dagens recept. Jag vet inte hur man gör för att flytta receptet hit.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.