Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Smörgåstårta

  • LEDIVO 11 oktober 2009

    Jag behöver efter speciellt önskemål recept på smörgåstårta som innehåller skinka och rostbiff, men ska inte innehålla leverpastej, räkor o skaldjur, tonfisk eller pepparrot.
    Hoppas någon kan hjälpa mig - Behöver receptet senast torsdag.
    //KAROLO

  • maria_wijk 11 oktober 2009

    Det är med smörgåstårta som med pizza, går att varieras i det oändliga.

    Kanske mosad avocado på ett lager och naturell färskost blandat med skinka på ett lager?

    Rostbiffen skulle jag linda till rosetter och använda som garnering.

  • ros 11 oktober 2009

    :)Hej!
    I denna tråd kanske du kan få lite tips
    http://www.matklubben.se/matprat/husmanskost_vardagsmat_och_snabblagat_22/smoergaastaarta_foer_typ_4_pers__6691.html
    Lycka till!

  • LEDIVO 11 oktober 2009

    Skrivet av ros den 11 okt 2009

    :)Hej!
    I denna tråd kanske du kan få lite tips
    http://www.matklubben.se/matprat/husmanskost_vardagsmat_och_snabblagat_22/smoergaastaarta_foer_typ_4_pers__6691.html
    Lycka till!

    :DHej och Tack för försök till hälp!
    Försöker göra det lite enklare för mig - därför angav jag det här med ingredienser vi önskar/inte önskar.
    Har försökt söka ut det, men inte lyckats.
    //KAROLO

  • The_mama97mia 11 oktober 2009

    Hej, jag har inget klockrent direkt recept men du får komponera ngt nytt och spännande här!
    VIll bara tipsa om
    - köttbullar och rödbetssallad - både god kombination och vackert
    - mjukost med skinksmak emellan bottnarna
    - typ mimosasallad - antingen på toppen eller emellan bottnarna, blanda gärna i rökt skinka - gott tillsammans
    - syltlök är gott till rostbiff
    - kan ni tänka er att ha typ svart caviar på? då är det jättegott med en röra på creme fraiche, en gnutta majonnäs och krossad vitlök!!!!
    - massor med små söta cocktailtomater som dekoration
    - annan sorts frukt och grönt att dekorera med - ananasbitar, physalis, kiwi, basilikablad, vit lång sparris
    Lycka till!

  • LEDIVO 12 oktober 2009

    Puffar för fler tips

  • mariaengstrom 12 oktober 2009

    Jag skulle göra ost+skinka på en botten, och någon äggröra/skinkröra på en.

  • Ulrika91 12 oktober 2009

    Jag är inte big på smörgåstårta, för jag är inte så förtjust i skaldjur och annat som oftast är gräddigt och fett på smörgåstårtor. Men du kan väl göra som det är sagt innan, "skinkost" på ett lager och något i stil med potatissallad på andra. Alltså inte potatisar i, men liknande, majonnäs, gräslök, kryddor, vitlök, sen massor av rosbiff överst tillsammans med sallad, kanske svarta oliver eller gröna vindruvor, paprika, etc etc.

  • Penne 12 oktober 2009

    Jag brukar göra en god röra med skinkost, riven ost och strimlad skinka och bre ut på ett lager. På det andra lagret gör jag en röra på strimlad medwurst, fin hackad gul lök, äpple tärnat i fina bitar och creme fraiche och majonäs. Det blir jättegott. Och skulle man vilja kan man säkert byta skinkan eller korven mot rostbiff, eller så har man det bara ovanpå.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.