Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snabbt behòver jag recept pà grisfilé

  • piusamadeusmozart 21 oktober 2008

    Mer behòver jag ju inte skriva. Den fàrska filén ligger pà kòksbordet och vàntar pà fòrslag. Màste vara klar halv àtta.

  • annelieberggren 21 oktober 2008

    kolla mitt recept på Fläskfilé gryta... det är med creamfrach och vitlöksost och smördegs täcke.. underbart gott

  • piusamadeusmozart 21 oktober 2008

    Fòr komplicerat jag har varken creme fresh (vet inte ens vad det àr) eller vitlòksost och sàtta igàng att gòra sfoglia (smòrdeg) har jag inte lust med men jàttetack til fòrslaget.
    Pia

  • LaJefa 21 oktober 2008

    Vad har du för saker i kylen och skafferiet...grönsaker osv..?
    Har varit med ett par gånger när man bara har fått en korg med olika ingredienser och snabbt fixa ihop ett recept...ps...har vunnit ett par tävlingar oxå...även om det var en evighet sen...så kom gärna med ditt skafferi så ska jag försöka knyppla ihop ngt skoj.

  • Kaneta 21 oktober 2008

    Så här gör man kanske oftast med kycklingfilé. Men funkar på fläskfilé också.

    Bryn fläskfilén, lägg på färska salviablad, vira runt parmaskinka eller liknande. Lite olivolja på.
    Sätt in i ca 200C kanske i 15-20 minuter. Kommer inte riktigt ihåg tiden.
    Låt vila lite när du tagit ut den och skiva upp.

    Ugnsbakade rotfrukter till är gott. Och en kall sås.

  • LaJefa 21 oktober 2008

    Antagligen lite försenad med mitt förslag...men i vilket fall...lycka till. (H)

  • emaxen 21 oktober 2008

    varför inte bara krydda med dina favoritkryddor och steka och servera med goda potatisar av nåt slag:p

  • MrsC 21 oktober 2008

    Vad tror du om det här?

  • stepp567 21 oktober 2008

    Här kommer ytterligare några förslag!!!!
    FLÄSKFILE I UGN
    vitlöks fläskfile
    Inbakad fläskfile

  • segerwitch 21 oktober 2008

    :DHär kommer två recept, den ena är på oxfilé, men går utmärkt att göra med fläskfilé.

    Oxfilé Woronoff

    Fläskfilé med kaffearom från Guasmole

  • LEDIVO 21 oktober 2008

    (L)Hej!
    Försent denna gång, nästa gång kan du ju prova "Fläskfilé med lök- och champinjonröra". Du hittar receptet bland mina recept, men jag infogar det här ocksåFläskfilé med lök- och champinjonröra//Karolo

  • piusamadeusmozart 22 oktober 2008

    Tack alla ni som som kom med fòrslag. Jag hittade inga recept sjàlv eftersom jag inte lyckas fà in de sista svenska bokstàverna làngre...

    Till slut skar jag iallafall upp filen i tjocka skivor som jag bankade ut lite. Brynte dem i min proffsiga aluminiumpanna (àrvd fràn svàrmors restaurang), kryddade och till sist en stor skvàtt vitt vin. Till det serverade jag den sista salladen fràn landet. Det blev omtyckt men det blev lite lite till gubben, tvà svultna ungdomar och mig sà halva kòttfàrssàsen som jag samtidigt gjorde gick àt ocksà.

    Men har sparat denna tràd sà nàsta gàng en flàskfilé dimper ner pà bordet sà ska jag prova ett mer raffinerat recept.

    Tack igen och hàlsningar fràn Italien

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.