Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

sockergodis

  • kocken22 12 april 2008

    När jag var barn så fanns det sockerklumpar som såg ut som glas. Man kunde köpa stora eller små bitar. Kommer ni ihåg detta? vet ni om det forfarande fins? Vet ni hur man gör? Hur som helst så var det supergott men kanske inte så nyttigt...

  • monel 12 april 2008

    Candysocker? Vet inte hur det stavas, men vet att man köpte det i Norge. Ingen aning om det finns kvar.

  • Wombat04 12 april 2008

    Vi kan köpa det här i Göteborg, i Kronhusbodarna. Där finns en karamellbutik där de säljer mycket gammaldags godis.

  • monac 12 april 2008

    kallas det inte bröstsocker & är lite anis kryddat?

  • miasvante 12 april 2008

    Jag tror också att du menar candysocker, finns väl att köpa i välsorterade mataffärer.

  • frucaos 12 april 2008

    Skrivet av monac den 12 apr 2008

    kallas det inte bröstsocker & är lite anis kryddat?


    Här kommer särskrivningspolisen rusande - det ska väl vara "aniskryddat". :'(

    Angående godis som var supergott när man var liten så har jag personligen upptäckt att jag ganska ofta har ändrat smak i vuxen ålder. Det blir fort alldeles FÖR sött/salt/surt.

  • The_mama97mia 12 april 2008

    kandisocker eller bröstsocker... brukar gå att köpa på marknader!

  • tilda 12 april 2008

    Finns i större godisaffärer med bra sortiment.

  • goldcamilla 12 april 2008

    Candysocker har jag köpt i en ICA-butik. Det fanns i ett paket på samma avdelning som butiken har vanliga sockerbitar. Det var små bruna bitar som kan användas i te eller bara att suga på. Det finns också candysocker på pinnar som man doppar i te och rör runt tills tet är tillräckligt sött. Köpte det på "Systrarna Grene" i Malmö

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.