Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Söker ett recept ifrån Allt om mat

  • inaros 2 maj 2008

    Hej alla glada.
    Jag är på jakt efter ett relativt nytt recept ifrån Allt om mat. Det var med för bara några nummer sedan.
    Det är ett recept på marinerad kyckling, serverat på en bädd av blandade nötter och russin. Någon som har det eller kan få tag på det?:)

  • Penne 2 maj 2008

    Jag har hittat det receptet i en av mina gamla tidningar här, hoppas det är det! Kan det ha hetat "vårkyckling i citronverbenamarinad"?

  • Penne 2 maj 2008

    Vårkyckling i citronverbenamarinad

    2 majskycklingar (1 1/2 kg)
    2 msk flingsatl
    1/2 tsk svartpeppar

    150 g sötmandel
    1 1/2 dl sultanrussin

    1 1/2 dl hackad citronverbena (går att byta ut mot citronmeliss eller rivet skal från en citron och dl hackad timjan)
    3 pressade vitlöksklyftor
    3 cm färsk riven ingefära
    2 msk kinesisk soja
    1 dl rapsolja

    Sätt ugnen på 200 grader.
    Stycka kycklingen i 10 bitar och lägg i lågpanna. Strö över salt o peppar

    Blanda marinaden o häll över kycklingen. Tillaga mitt i ugnen 45-50 min eller tills den är helt genomstekt, ös kycklingen ett par gånger under tiden.

    Skålla ev mandeln, oh rosta i torr het stekpana. Blanda mandel o russin på ett fat. Lägg på kycklingen och garnera medfärsk citronverbena. Servera med kokt potatis, örtcreme fraiche och sallad.

  • inaros 17 maj 2008

    Ja det var det receptet jag sökte.(Y)
    Tack för det! Och testa att laga det om du inte gjort det, det är hur gott som helst.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.