Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Stek smaksatt med kaffe

  • LEDIVO 25 oktober 2009

    Hörde en gång om att det ska vara jättegott smaksätta stek med kaffe och har jag för mig grädde, men lyssnade för dåligt och har inget recept.
    Har för mig att det var kalvkött som användes, men jag önskar recept med denna smaksättning oavsett vilken sort på kött.
    Har hittat ett par recept här på klubben, men vill ha mer inspiration.
    Snälla snälla snälla - Tips önskas!!!

  • MatAnders 25 oktober 2009

    Ja det blir jättegott att ha kaffe med grädde i steken och ösa lite då och då såsen blir kanon men man får inte ha för mycket , jag brukar ha typ i vanlig kaffekopp med lite socker och grädde och hälla i lite då och då varvat med fond. Jag har ett gott lammrecept men det kanske du redan hittat?
    :p

  • for-joi 25 oktober 2009

    Det är sant som ni skriver. Kaffe är gott att ösa steken med. :) Pröva också att använda julmust. Det är också gott. :D Låter konstigt men det är faktiskt gott. Passar också till kyckling. Såsen blir god då.

  • LEDIVO 25 oktober 2009

    Skrivet av MatAnders den 25 okt 2009

    Ja det blir jättegott att ha kaffe med grädde i steken och ösa lite då och då såsen blir kanon men man får inte ha för mycket , jag brukar ha typ i vanlig kaffekopp med lite socker och grädde och hälla i lite då och då varvat med fond. Jag har ett gott lammrecept men det kanske du redan hittat?
    :p

    Tack, Anders för hjälpen!
    Letade upp receptet direkt och sparade ner det.
    Mannen älskar lamm och nu blir det dessutom en helt ny smakupplevelse.
    När jag provat hör jag av mig, så du vet vad vi tyckte.
    //KAROLO

  • LEDIVO 25 oktober 2009

    Skrivet av for-joi den 25 okt 2009

    Det är sant som ni skriver. Kaffe är gott att ösa steken med. :) Pröva också att använda julmust. Det är också gott. :D Låter konstigt men det är faktiskt gott. Passar också till kyckling. Såsen blir god då.

    Tackar!
    Nu har jag anledning prova smaksätta även med julmust
    //KAROLO

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.