Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Studentbuffe hjälp

  • Annelijo 4 maj 2010

    Min son tar studenten,Skulle behöva lite tips på kall buffemat För ca 50 pers{question}
    Annelijo

  • MatAnders 4 maj 2010

    Hej!

    Ett tips!
    Sök på buffe det finns massa bra tips till dig i flera gamla trådar.

    Lycka till

  • Mistys 4 maj 2010

    Detta ska jag ha på min sons examen:
    * Snittar och champagne när vi kommer hem från skolan och väntar in studenten själv som åker runt på stan i lastbil.
    * Tre sorters kallskuret snyggt upplagt med lite jordgubbshalvor och psysalis
    * Kall Dubbelmarinerad fläskfilé ( finns flera recept på MK )
    * Kall inkokt lax
    * Vanlig potatissallad
    * Ljummen sparris potatissallad ( recept på MK )
    * Pastasallad ( recept på MK)
    * Ost och bröd
    * Vin, öl och läsk
    * Hemgjord scwarswald( Hur stavas det? ) tårta gjord på plåt så den blir fyrkantig , räcker till många och är enkelt att göra.

    Jag har väldiga problem däremot vad jag ska göra till vegetarianerna i familjen. Har gjort en tråd om detta men inte fått så många svar. Vad servera till dom istället för det kallskurna? Dom kan ju inte bara äta pastasallad och potatissallad.

  • JennyV 4 maj 2010

    Denna kalla skaldjurspaj har vi alltid till student, dop och fest :
    Paj i långpanna med crabfish och räkor

    Sedan är jag jätte förtjust i salsor, röror m.m Här kommer ett förslag:
    Druvsalsa med hetta

    Sedan har jag mera goda recept i min kokbok, som jag använt på dop och student m.m!!

  • kattis65 4 maj 2010

    Hej,
    Tips på vegetarisk mat till buffé:

    Pajer: Broccoli+ädelost, Västerbottenpaj.

    Sallad: Blandade salladssorter, rikligt med avocado, valnötter.

    Mozzarella/tomatsallad

    Sallad (igen..:)): blandad sallad, vattenmelon, fetaost, röd lök, rostade solroskärnor.

  • jimboz 4 maj 2010

    Postade i fel tråd..Men lycka till :)

  • chrisq 4 maj 2010

    :DD gjorde grillade kycklingben, rostbiff o kassler marinerad fläskfile,vanlig sallad grekisk sallad ,o potatissallad bröd o en massa skålar med allt jag kunde hitta tex. sparris tomater i olja vitlök i marinad grillad paprika o jag vet inte vad men gud vad dom njöt .Jordgubbschampagne när dom kom med ansjovis snurror o sen tårta med foton på 3 olika o en massa små kakor hembakade klart haha Var en underbar kväll för oss alla men vill inte hA DEN IGEN HIHI

  • Annelijo 6 maj 2010

    Tack alla för tipsen,{eat}.Sedan har jag letat runt på mk och det finns ju så mycke,Men börja få kläm på det ,tror jag :p.Men mer tips tackar jag inte nej till....
    Annelijo

  • Disen 6 maj 2010

    Något som är himla gott är olika frukter.
    Vi hade vattenmelon, honungsmelon, ananas, physalis, kiwi, jordgubbar, vindruvor m.m.
    Jag delade allt och la upp det fint i en djup långpanna dagen innan.
    Fukta några kökshanddukar ordentligt och lägg över frukten, sen täcker du allt med gladpack och in i kylen så håller det sig så fint till nästa dag. {eat}

  • Annelijo 6 maj 2010

    Tack.Är det någon som vet hur mycke tunt uppskivad kycklingfile till en buffe man behöver.Tacksam om det någon som vet{hypnotized} För 50 personer.

  • chrisq 6 maj 2010

    hej beror ju på vad du mer ska ha jag hade räknat på en halv till varje om du har annat med och hur stora dom är

  • Mellanbellan 6 maj 2010

    Hej, så här hade jag till 25 personer. En del blev över och annat tog slut. Lycka till.
    Mellans kalla buffé

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.