Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Studenten, kallbuff'e

  • erixa 24 maj 2008

    Hej
    Min syster tar studenten och vi är på jakt efter goda rätter men som kan göras i förväg och sedan ätas kallt eftersom gästerna kommer så olika tider.
    Är det någon som har bra förslag?
    Mvh
    Erica

  • Disen 24 maj 2008

    Vi har också student och vi ska ha kall pastasallad med skivad kassler, kallmarinerad fläskfile och kycklingklubbor. Till dom minsta steker jag upp lite prinskorv och köttbullar på ett spett.

    Vi har bröd och ost och lite melon och ananas upptill.

    Till kaffet blir det tårta .

    Vi blir ca 80 st.
    Och alla kommer ju inte samtidigt.

    Som välkomstdrink gör vi en bål i en nyinköpt plastkrukea med blandat gott och frysta bär.

    Det är mycket att tänka på, men förhoppningsvis en härlig kväll.

    Hoppas ni också får en underbar student.
    undrar du mer så skriv.
    Kramis Disen.

  • lennali 24 maj 2008

    Lite förslag från mig.
    Tortillasnittar med räkröra
    Marinerad kycklingfilé
    Apetinakyckling
    Vinmarinerad fläskfile med kall sås

    eller varför inte ett stort fat med crostini med olika toppingar.
    Crostini med rökt lax
    Crostini med brie och salami
    Crostini med löjromsröra

    och till slut en söt crostini
    Bärcrostini

  • The_mama97mia 25 maj 2008

    Vilka trevliga förslag Lennali kom med här ovan... Nu är det ju lite "inne" med plock- eller finger- mat.... Tapas på svenska liksom. Pinnmat är trevligt med, olika tandpetare med oliv, korv, ost bitar allt efter fantasi.

    Men jag måste ju vara tråkig o säga att smörgåstårta är nästan det bästa..... Du gör i ordning innan, har i kylen o tar fram allt efter det går åt....

    Lycka till o hoppas det blir en fin dag!

  • Glitterfia 25 maj 2008

    Jag säger direkt tjälaknul (L) eller tunnt skivad kassler potatis sallad, en grönsallad samt bagett, smör och ost. En tårta ska det ju vara. Vill man göra det riktigt enkelt för sig köper man rulltårta skivar och lägger på vispad grädde och jordgubbar eller mandarinklyftor.
    Supergott och väldigt lättsamt. Kan inte misslyckas.

    Hoppas din syster och alla er andra studenter där ute får en fantastisk dag :D

  • zudette 25 maj 2008

    En potatissallad kan alltid göras i förväg....

    prova gärna min goda.....

    God potatissallad.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.