Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Stuvad spenat/spenatsoppa???

  • Erikabaka 11 januari 2011

    Halloj! Jag tänkte höra med er som vet om man kan få ihop en spenat soppa av stuvad spenat?? Jag har en "korv" med stuvad spenat och är mer sugen på soppa ;-). Så vad tror ni??

  • tomospj 11 januari 2011

    Skrivet av Erikabaka den 11 jan 2011

    Halloj! Jag tänkte höra med er som vet om man kan få ihop en spenat soppa av stuvad spenat?? Jag har en "korv" med stuvad spenat och är mer sugen på soppa ;-). Så vad tror ni??


    Jag skulle nog testa med att spä ut den med lite buljong till lagom konsistens. Med buljong menar jag vatten plus en buljongtärning eftersom jag inte brukar ha färdig buljong liggande i kylen. Men om du nu råkar ha ett kyckligskrov så kan du koka upp den, sila, och vispa ner. Sen bara lite salt, peppar och ev. andra kryddor, kanske lite riven muskot. Lycka till!

  • Erikabaka 11 januari 2011

    Skrivet av tomospj den 11 jan 2011

    Skrivet av Erikabaka den 11 jan 2011

    Halloj! Jag tänkte höra med er som vet om man kan få ihop en spenat soppa av stuvad spenat?? Jag har en "korv" med stuvad spenat och är mer sugen på soppa ;-). Så vad tror ni??


    Jag skulle nog testa med att spä ut den med lite buljong till lagom konsistens. Med buljong menar jag vatten plus en buljongtärning eftersom jag inte brukar ha färdig buljong liggande i kylen. Men om du nu råkar ha ett kyckligskrov så kan du koka upp den, sila, och vispa ner. Sen bara lite salt, peppar och ev. andra kryddor, kanske lite riven muskot. Lycka till!


    :-D Tack för tipset kommer pröva det, och kommer in och skriver hur det blev :-).

  • Okänd 11 januari 2011

    Jag gör spenatsoppa så här:

    Fräser smör och mjöl i en bottenredning, och spär på med mjölk, häller i spenaten och spär ytterligare med mer mjölk om det behövs och kryddar med lite socker!

    Jag har ätit spenatsoppa gjord på buljong och tyckte inte om det. Men det är jag det!

  • Erikabaka 11 januari 2011

    Har precis käkat en FRUKTANSVÄRT god spenat soppa :-D Jösses detta kommer ABSOLUT göras fler gånger.

    Hade i en grönsaksbuljong och vatten kryddade med salt, muskot vit och svart peppar.... Blev helt kanon, så Tack Tomospj fö tipset :-D

  • chrisq 11 januari 2011

    (Y)så har jag med gjort med färdig stuvning blev jättegott gör det även med hackad spenat men tillsätter lite grädde då med kul det lyckades :DD

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.