Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Svart Trumpetsvamp

• berggrenskan 3 september 2009

Hej

Tog en tur ut i svampskogen i går och kom hem med ca 4 liter svart trumpetsvamp:D

Det är nog den godaste svamp jag vet, men jag känner mig lite begränsad på bra recept.:o Gör oftast en god sås till kött eller en soppa.

Tar tacksamt emot nya spännande recept med just svart trumpetsvamp.(H)

• NicolinaZ 3 september 2009

Oj LYCKANS DU! Det är en underbar svamp! Jag hittar den jättesällan, trots att jag annars plockar mycket svamp (i år främst MASSOR av kantareller). Sås eller soppa kan man ju inte få nog av! Såsen kan också göras mera som stuvning, med mer svamp och mindre vätska, eller ha att gratinera zucchini med. En god svamprisotto på trumpetsvamp är inte dålig den heller!

• The_mama97mia 3 september 2009

Kolla gärna in på www.svampguiden.com, finns en liten receptsamling där.
    Lyckost... Jag hittade ngn liter förra helgen, torkade den.

• babbs 3 september 2009

Torka den. Den är fantastisk att smula ner i sås och som extra smaksättning i stuvningar.

• berggrenskan 3 september 2009

Skrivet av mama97mia den 3 sep 2009

Kolla gärna in på www.svampguiden.com, finns en liten receptsamling där.
    Lyckost... Jag hittade ngn liter förra helgen, torkade den.

Tack mama97mia. Hittade två spännande recpet, dock inte i svampguiden men via den, i hittarecept.se.
    Gratinerat potatismos med svamp
    Svamplasagne med sherry

Svampen ligger nu på tork, för framtida bruk i såser och soppor men det blir nog en lasagne någon dag i helgen tror jag.

• klockan4 25 augusti 2010

Har rensat 20 liter svart trumpetsvamp i kväll. Toppen!

• NicolinaZ 26 augusti 2010

Jag blir så AVUNDSJUK!!!!
    Lyckans du!

• MatAnders 26 augusti 2010

Runt i sthlm verkar det omöjligt att hitta svamp numera?????

• NicolinaZ 26 augusti 2010

Här i södra Finland har sommaren varit så torr att de få svampar som vågat sig upp någongång under sommaren har blivit torkade på rot, och nya har inte synats till. Men nu har det kommit lite regn, så kanske kanske...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.