Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tidig påskmat?

  • Eery 29 mars 2009

    Hepp
    Svärfar kommer till helgen och jag skulle vilja ha mat med lite påsktema eftersom vi inte kommer att åka dit i påsk. finns det några lite udda rätter som kan tänkas passa? har ni några förslag?

    Jansson kommer naturligtvis att finnas...

  • The_mama97mia 29 mars 2009

    Matjessilltårta... Finns många olika recept här på MK så jag har inte lagt in mitt eget, typ cheesecakestuk men kavring i botten, sen en blandning med cr fr gelatin, matjessill o gräslök, såååååååååå gott o lyxigt o läckert ser det ut med

    Annars skulle jag laga lammstek. :)

    Fast det kanske inte är UDDA??? Vet inte riktigt vad du menade med det i efterlysningen här???? *ler*

  • EmmaEr 29 mars 2009

    Lax är en given favorit hos mig i påsk.. Kanske ugnsstekt hel lax med potatis och dill&gräslöksssås? mmm (L)

  • Eery 30 mars 2009

    ach antar inte jätteudda men inte det vanliga som alla brukar ha på påskbordet..:)

    silltårta lät spännande, lax funderar jag på men i vilken form har jag ingen aning om såhär långt

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.